رئیس دانشگاه اصفهان گفت : این دانشگاه با رویکرد برون داد نیروی انسانی به هفته پژوهش ورود می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان در نشست خبری  با اشاره به پیش رو بودن هفته پژوهش و  فناوری از 24 تا 29 آذر ماه اظهار کرد: روزهای مختلف این هفته با توجه به ابعاد مختلف پژوهش روزهای مختلف این هفته با عناوینی چون پژوهش و فناوری صنعت ، چالش های ملی، پژوهش و فناوری علوم انسانی و هنر و پژوهش و فناوری مسئولیت های اجتماعی و .... برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تحقیق امری حیاتی برای دانشگاه و کشور است که اگر نباشد توسعه رقم نمی خورد.

طالبی با بیان اینکه تحقیق، ظرفیت‌هایی برای توسعه و حرکت رو به جلو ایجاد می‌کند، عنوان کرد: با پژوهش های کاربردی که در دانشگاه صورت می‌گیرد، می‌توان امیدوار به حل مشکلات مختلف جامعه داشته باشیم.

جانشین استانداراصفهان در ستاد هفته پژوهش و فناوری با اشاره به دوبعد بنیادی و کاربردی بودن پژوهش بیان داشت: بعد بنیادی در جهت به جلوبردن مرزهای دانش و بعد کاربردی آن با رویکرد مسئله محور بودن به حل معضلات جامعه می‌پردازد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان کمبودها و کاستی در زیر ساخت‌های کشور تصریح کرد: دانشگاه علارغم این مشکلات وظیفه خود را به خوبی انجام داده و جایگاه بالایی در انجام پژوهش دارد.

 وی به مهم ترین زیر ساخت لازم برای انجام پژوهش اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی از مهم ترین عواملی است که در کشور ما سعی در جبران سایر کمبودها با این عامل مهم است.

طالبی در تشریح این عامل انسانی توضیح داد: هیئت علمی و دانشجو دو رکن آن است که خوشبختانه از هر دو نظر دارای دانش، تجربه کافی برای تحقیقات  و پشتکار هستیم.

رئیس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در سرتاسر دنیا  و کشورهای پیشرفته که دارای دانشگاه برتر هستند، به رتبه بالای علمی دانشجویان ایرانی خود اذعان دارند.

جانشین استاندار اصفهان در ستاد هفته پژوهش و فناوری  به اهمیت ارتباط دانشگاه های ایران با دنیا اشاره کرد و افزود: بین‌المللی سازی پژوهش ها و ارتباط با دانشگاه های معتبر دنیا، کمک به دسترسی به پایگاه های علمی می‌کند که از این حیث محدودیت هایی وجود دارد.

رویکرد دانشگاه اصفهان در هفته پژوهش

طالبی با اشاره به رویکرد دانشگاه اصفهان برای انجام پژوهش عنوان کرد: رویکرد ما معرفی نیروی انسانی به جهانیان  در قالب تحقیقات و مقالات و چاپ آن در مجله های معتبر بین‌المللی است.

وی به برگزیده شدن یکی از اساتید دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگر برتر اشاره کرد و گفت: دکتر آرش شاهین که یکی از اساتید گروه مدیریت دانشگاه اصفهان است، به این عنوان انتخاب شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به موفقیت‌های دیگر این دانشگاه در زمینه پژوهش بیان داشت: کارآفرینی و مسئله محور بودن و پرداختن به حل معضلات جامعه از رویکرد های دیگر تحقیقات است.

طالبی با اشاره به تحریم های کشورهای بیگانه و ارائه راه حل برای دور زدن آن عنوان کرد: 5 خوشه تحقیقاتی و فکری در کشور با هدف بررسی و مطالعه معضلات اجتماعی تشکیل شده که دانشگاه اصفهان یکی از این خوشه ها با عنوان سرمایه های اجتماعی را بر عهده دارد و در این هفته گزارش های آن به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان لزوم بهره گیری صنعت از ظرفیت های علمی دانشگاه عنوان کرد: قراردادها و طرح های بزرگی با صنایع گوناگون از جمله فولاد مبارکه انجام شده و به طور کلی از لحاظ مبلغ قرار داد با 25 درصد رشد در سه سال اخیر روبه روبوده ایم.

رئیس دانشگاه اصفهان به تشکیل صندوق سرمایه گذاری استان با مشارکت دانشگاه اشاره کرد و گفت: این صندوق  با ذخیره‌ی
5 میلیارد تومان با هدف کمک به ایده های تحقیقاتی در جهت رفع مشکلات استان تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.