مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه ها می توانند نقش موثر وعمیقی در تحول روحی جامعه داشته باشند.

رسانه ها تاثیر عمیقی در تحول روحی جامعه دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سومین جشنواره دین ورسانه  با اشاره به اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی ورسانه در ترویج دین  افزود: در دنیایی که هر روز به گسترش ارتباطات جمعی از جنبه های مختلف افزوده می شود موجبات بسط نفوذ و تاثیر آنان نیزفراهم می شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم رسالت توحیدی و کلام الهی را به نحو احسن در بین انسان ها نهادینه کنیم باید همگی در راستای تبیین رسالات الهی بکوشیم.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات رسانه ای در دنیای امروز اظهار داشت: سرشت انسان ها با ارتباط گیری آمیخته شده است و در دنیای امروز رسانه ها نقش بسزایی  دراین  ارتباط روحی در جامعه دارند.

وی افزود: از آنجایی که هر کس به اندازه توان خود  در قبال جامعه وظیفه ای دارد رسانه ها نیز در انتقال مفاهیم الهی وظیفه ای سنگین و مهم را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام علی دشتکی گفت: رسانه های باید در راستای آگاهی دهی جامعه توحیدی و اهداف انبیای الهی قدم برداشته و در نهایت باید به فکر جهانی شدن مبانی الهی در عالم بشریت باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه تولید و خلق نمادهای توحیدی و دینی از اهداف جشنواره دین و رسانه است، افزود: یکی از رهاوردهای جشنواره این است که رسانه  در تسهیل ارتباطات ادیانی تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: شناخت رسانه‌های ارتباطی جدید و نقش آنها در روی آوردن جامعه به ارزشهای والای انسانی و همچنین شناخت و توسعه فرهنگ مطلوب و مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان همدان ازبرگزاری سومین  جشنواره «دین و رسانه» در استان همدان خبرداد وافزود: پس از برگزاری موفق جشنواره «دین و رسانه» در سال گذشته و استقبال اهالی رسانه استان از این رویداد، امسال با تجربه بیشتر و با اضافه کردن بخش فیلم‌های مستند تلویزیونی و کانال‌های فرهنگی فعال در فضای مجازی، سومین  جشنواره استانی «دین و رسانه» را با هدف به نمایش گذاشتن اقدامات اصحاب رسانه استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در حوزه ترویج فرهنگ غنی دینی برگزار می‌کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: علاقه مندان و فعالان در حوزه رسانه می توانند آثار خود را در قالب عکس، فیلم مستند و تحلیل و گزارش با موضوع فرهنگ دینی و قرآنی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: آثار ارسالی باید در سال 97تولید شده و در یکی از رسانه‌های استان مانند مطبوعات محلی، خبرگزاری‌های استانی، پایگاه‌های خبری و کانال‌های فرهنگی فضای مجازی استان، با نام صاحب اثر یا تاییدیه رسانه متبوع منتشر شده باشد.

صیادی عنوان کرد: اهالی رسانه‌های استان همدان  آثار خود را از25 آذرماه امسال تا 22 فروردین ماه سال 98  به دبیرخانه جشنواره به نشانی همدان- میدان فلسطین- خیابان خبرنگار- سازمان تبلیغات اسلامی ارسال کنند.

وی به موضوعات جشنواره دین ورسانه اشاره کرد ویاداور شد: قرآن وعترت،هفته ولایت، ماه محرم، اربعین حسینی،اعتکاف،سبک زندگی اسلامی و چهلین سالگرد انقلاب اسلامی ازموضوعات این جشنواره است.

انتهای پیام/ج

 

رسانه ها تاثیر عمیقی در تحول روحی جامعه دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.