مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مردم و بهره برداران همزمان با برگزاری مانور رها سازی دریچه تحتانی سد گاوشان از حضور در حاشیه رودخانه گاوه رود خودداری کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فیروز احمدی با بیان اینکه مانور رهاسازی آب از دریچه تحتانی سد گاوشان روز یکشنبه 25 آذر برگزار می شود، گفت: در قالب اجرای این مانور و بر اساس برآوردهای اولیه 40 متر مکعب آب در ثانیه از سد گاوشان خارج و به بستر رودخانه می ریزد.
وی اضافه کرد: انتظار می رود مردم در طول برگزاری مانور به علت ایجاد جریان سیلابی در رودخانه گاوه رود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه پرهیز کنند.

احمدی افزود: ساکنان، باغداران، صاحبان طرح های پرورش ماهی، تاسیسات ایستگاه های پمپاژ، خانه های کارگری و جوامع مجاور و پایین دست سد گاوشان با رعایت نکات ایمنی از حضور افراد، خودروها، دام و هرگونه وسایل دیگر در حاشیه این رودخانه خودداری کنند تا از بروز خسارت مالی و جانی در زمان اجرای مانور پیشگیری شود.

وی یادآور شد: هدف از اجرای این مانور تست دریچه سد برای مواقع بحرانی و حاد است و از ساعت 4 بامداد به مدت 24 ساعت به طول می انجامد.

سد مخزنی گاوشان در استان کردستان با گنجایش مخزن ۵۵۰ میلیون متر مکعب و تونل انتقال آب و نیروی برق ‌آبی به ظرفیت ۱۱ مگاوات در 45 کیلومتری شهر سنندج احداث شده ‌است.

انتهای پیام/م

برگزاری مانور رها سازی دریچه تحتانی سد گاوشان

 

برچسب ها: رودخانه ها ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.