مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: بررسی مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان می دهد از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده آسمان این استان شاهد بارش برف و باران است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحیم صدیقی گفت: در این مدت آسمان استان در دامنه فعالیت امواج ناپایدار و بارشی قرار می گیرد که نتیجه آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و در ارتفاعات و گردنه ها به صورت برف همراه با وزش باد است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این مدت پتانسیل بارش در نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، اورامانات و پالنگان و کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است و امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های این مناطق نیز وجود دارد.

صدیقی افزود: در زمان فعالیت این سامانه شرایط برای تشکیل مه و کاهش دید (بویژه محورهای شمالی استان) و لغزندگی درسطح جاده ها وجود دارد و در گردنه ها و ارتفاعات و بخشی از نواحی سردسیر شمال استان امکان بارش برف دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی کردستان یادآور شد: توصیه های هواشناسی کشاورزی در این مدت در حوزه باغبانی شامل تنظیم دما و رطوبت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ خوراکی با توجه به تغییرات دما و رطوبت و تجهیز و تامین سوخت گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ خوراکی است و در بخش زراعت کشت انتظاری حبوبات گلرنگ دیم پیشنهاد می شود.

وی تاکید کرد: در 24 ساعت گذشته کاهش دما عمده رویداد جوی در استان است که در این مدت بابارشانی با منفی سه درجه زیر صفر سردترین و سنندج با 11 درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

انتهای پیام/م

ورود موج جدید بارش ها از اواخر هفته به استان کردستان

 

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.