مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت:۳۶ دوربین نظارت بر راه ها و ۱۰۸ دوربین ثبت تخلف در راه های استان اصفهان وجود دارد که به نظارت بر مشکلات احتمالی راه ها و ثبت تخلفات کمک می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان  افزود: این میزان تردد خودروها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.  

وی اضافه کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از ۲۸۰ میلیون تردد خودرو توسط دستگاه های تردد شمار جاده ای در استان ثبت شد که مبین پرتردد بودن جاده های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد : این استان از نظر ظرفیت های حمل و نقل در رده برترین استان های کشور است و یکی از مناطق حساس در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ دوربین نظارت بر راه ها و ۱۰۸ دوربین ثبت تخلف در راه های استان اصفهان وجود دارد که به نظارت بر مشکلات احتمالی راه ها و ثبت تخلفات کمک می کنند.

خضری با اشاره به وجود ۱۰۹ نقطه حادثه ‌خیز در استان تصریح کرد : اصلاح ۶۷ نقطه در اولویت این دستگاه قرار دارد.

به گفته وی ساخت، ترمیم و اصلاح شبکه راه ها به ویژه اصلاح نقاط حادثه خیز، عملیات احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و راه اندازی مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای حفاظت از محیط زیست و تقویت ایمنی خودروها از دیگر اولویت ها و برنامه های راهبردی این دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ه ای استان اصفهان، علت بیش از ۷۰ درصد از تصادفات در جاده های استان را عامل انسانی ناشی از بی توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برشمرد.

وی ادامه داد: بررسی تصادفات فوتی در سه سال گذشته نشان داده است که بی توجهی راننده به جلو مهمترین و عامل ۵۲ درصد تصادفات فوتی به شکل واژگونی خودرو در استان اصفهان بوده است.

استان اصفهان بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

سال گذشته ۴۸ میلیون تُن کالا و پنج میلیون مسافر در جاده های استان جابه‌جا شدند.

این استان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر

آزاد راه است.

 

انتهای پیام/م

 

اصلاح ۶۷ نقطه در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.