معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اینکه کاهش نرخ جرم اولویت اصلی قوه قضائیه در کشور است خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ الفت معاون اجتماعی وپیشگیری از وثوع جرم قوه قضاییه گفت:کاهش نرخ جرم در کشور و متوقف کردن آن از برنامه های اصلی قوه قضاییه است.
 
وی  با بیان اینکه به منظورکاهش جرم اقدامات متنوعی را در 7 حوزه انجام داده ایم افزود: پیشگیری دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که هر بعد از پیشگیری در یکی از عناوین مجرمانه اداره کل معاونت پیشگیری قراردارد که ان رامورد بررسی قرار می دهد.
 
الفت گفت: امیدواریم اقدامات این 7 حوزه سبب کنترل و کاهش عناوین مجرمانه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، قضایی ، امنیتی و انتظامی و ارتقا آگاهی های عمومی شود .
 
معاون اجتماعی وپیشگیری از وثوع جرم قوه قضاییه  افزود: ده عنوان از جرائم کهبیشترین آسیب را به جامعه وارد می کند بر اساس دستور العمل های اداره کل معاونت اجتماعی انتخاب می شود و کنترل و پیشگیری بر روی ان های اعمال می شود.
 
وی گفت: ده عنوان از دعواها و اختلافاتی که در دادگاه ها مطرح می شود، انتخاب می شود و به طور جدی برای پیشگیری و کنترل ان توسط اداره کل معاونت اجتماعی  برای آناقدام میشود.
 
الفت افزود: قوه قضاییه در سطح کشور هزار 560 برنامه دارد که با همت  افراد قوه قضایی هاجرا خواهد شد.
 
معاون اجتماعی وپیشگیری از وثوع جرم قوه قضاییه گفت: ارزیابی ها نشان داده است که آمار جرم در بعضی موارد کاهش یافته و در خیلی از قسمت ها نرخ رشد متوقف شده است .
 
وی اظهار کرد: رویکرد سیایت های تقویمی جمهوری اسلامی از مباحث عدالت کیفری یا سزا دادن به سمت عدالت ترمیمی ( مجازات های جایگزین حبس) که هدفش تربیت و اصلاح و باز اجتماعی کردن مجرمین و جبران خسارت بزه  دیدگان و همچنین ایجاد نقش و رنگ ویژه فعالیت برای جامعه مدنی است تغییر کرده و قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی هم رویکرد عدالت ترمیمی را به خود گرفته است.
 
الفت در پایان افزود: قانون مجازات های جایگزین حبس برای ترویج ظرفیت ها و به باور رساندن قضات کارگاه های متعدد و کلاس های آموزشی متنوعی با همکاری معاونت ها در سطح کشور اجرا شده است 
 
انتهای پیام/ ط آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار