مسئولان از ظرفیت های قانونی برای خدمتگزاری هر چه بیشتر در روستاها استفاده کنند.فرماندار شهرستان تربت حیدریه گفت : مسئولان اجرایی باید از ظرفیت های قانونی برای تسهیل در کارها و خدمتگزاری هرچه بهتر به مردم و گره گشایی از مشکلات استفاده کنند.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   ، علی رستمی فرماندار شهرستان تربت حیدریه در جلسه شورای اداری بخش کدکن گفت: با توجه به حضور روسای ادارات و مسئولین دستگاه های خدمات رسان مشکلات مطروحه توسط اهالی و شوراهای اسلامی روستاهای بخش، بصورت حضوری و میدانی بررسی و مرتفع شود و مشکلات اهالی روستاها مانند طرح های هادی، مسائل آب، برق،بهداشت،محور های مواصلاتی و مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد :علی رغم مشکلات اقتصادی کشور و عدم تخصیص اعتبارات کافی به شهرستان  دولت ظرفیت های قانونی خوبی را در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی ، بیمه عشایر و روستائیان ،وام های ساخت بنیاد مسکن  در اختیار روستائیان قرار داده است و بخشداران و دهیاران نیز باید اطلاع رسانی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

فرماندار شهرستان  تربت حیدریه تصریح کرد :بسیاری از مردم روستاها در حال حاضر با بیمه عشایر و روستائیان و مزایای آن آشنایی کاملی ندارند و باید در راستای توجیه مردم اقدامات اساسی صورت گرفته و مردم به ویژه روستاییان در زمینه اهمیت و مزایای بیمه توجیه شوند.

رستمی بر توجه بیش از پیش به توسعه فرهنگ بهره مندی از بیمه در روستاها تأکید کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها،آموزش و پرورش،بخشداری و دهیاری ها و تبلیغ این مهم از طریق امامان جمعه و جماعت می تواند نقش مهمی در جذب جامعه هدف داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم جذب کم وام های اشتغالزایی روستایی با توجه به وسعت منطقه،اظهار داشت : اختصاص تسهیلات طرح‌های فراگیر و روستایی فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال است که باید تمام مسئولین روستاها و بخش ها ضمن اطلاع رسانی گسترده، ظرفیت های هر روستا را شناسایی و برای جذب این تسهیلات تلاش کرده و در همین راستا مدیران ادارات باید در جهت تسریع در امور مربوط به دریافت تسهیلات، هماهنگی و همکاری لازم با متقاضیان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، اقدام موثر و لازم به عمل آوردند.

فرماندار شهرستان تربت حیدریه با اشاره به بخشودگی جرائم تسهیلات مسکن روستایی گفت : در راستای مساعدت با بدهکاران به ویژه در تسهیلات روستایی، اجرای طرح بخشودگی جرایم شروع شده و تسهیلات گیرندگانی که به دلیل معوق شدن اقساط مشمول این طرح می شوند می توانندبرای استفاده ازاین فرصت به بانک مسکن مراجعه کنند که باید مسئولین بخش و دهیاران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

رستمی تصریح کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی متقاضیان جهت مقاوم سازی مسکن های خود می توانند اقدام کنند و بانک های عامل هم جهت پرداخت تسهیلات با قبول ضمانت های زنجیره ای همکاری لازم را با متقاضیان خواهند داشت.

وی گفت : وحدت و همدلی مردم و مسئولین رمز موفقیت و توسعه منطقه است و همکاری و هم افزایی مسئولین دستگاه های اجرایی جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم روستاها صورت گیرد .

انتهای پیام //ز.ج
 

مردم به ویژه روستاییان در زمینه اهمیت و مزایای بیمه توجیه شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.