آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش و اعلام تغییرات در خدمات بیمه‌ای فرهنگیان گذشت.

از جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش تا اعلام تغییرات در خدمات بیمه‌ای فرهنگیانبه گزارش  حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش،  اعلام تغییرات در خدمات بیمه‌ای فرهنگیان و درخواست جذب ۴ هزار نیروی تربیتی از ظرفیت‌های باقی‌مانده آزمون استخدامی  سپری شد.

تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان/ موسسات خصوصی در مجوز‌های خود تجدید نظر کنند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اخذ مجوز موسسات بیان کرد: موسسات خصوصی باید تجدید نظری در مجوز‌های خود داشته باشند و اقداماتی را با وزارت ارشاد داشتیم.

وی ادامه داد: افرادی که دارای مجوز بودند هم باید مر قانون را رعایت کنند و برای تبلیغات مجوز مجدد بگیرند که در این راستا مکاتباتی با وزارت ارشاد انجام دادیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان گفت: در شرایط فعلی و طبق آخرین تصمیم ۲ مدل برای بیمه فرهنگیان داریم که همکاران به طور انتخابی یکی از گزینه‌ها را مشخص می‌کنند و شرایط آن طی روز‌های اخیر مشخص می‌شود.

درخواست جذب ۴ هزار نیروی تربیتی از ظرفیت‌های باقی‌مانده آزمون استخدامی

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش درباره تمهیدات لازم برای تامین نیروی مشاوره اظهار کرد: تقا‌ضای جذب نیروی انسانی جدید برای جبران این خلا در مدارس را داریم.

وی ادامه داد: نیروی مشاوره از طریق استخدام تامین می‌شود بر همین اساس این تقاضا را به وزیر آموزش و پرورش رساندیم و وی با آن موافقت کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش گفت: بر اساس موافقت وزیر آموزش پرورش ظرفیت‌های باقی مانده از آزمون استخدامی تابستان امسال که حدود چهار هزار نفر است برای تامین نیروی انسانی در حوزه مشاوره و مربی پرورشی به کار گرفته شود.

جزئیات جدید از چگونگی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۸

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره وضعیت رتبه بندی معلمان و اجرای آن در سال ۹۸ اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در سال ۹۴ با مبلغ ۵ هزار میلیاردتومان اعتبار انجام شد و با رشد‌های سنواتی به ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون در صدد تصویب قانون رتبه بندی هستیم و لایحه آن باید از دولت به مجلس برسد بنابراین الان نمی‌توانیم بگوییم که رویکرد دولت در تصویب لایحه و رویکرد مجلس در تصویب قانون چه مواردی است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید سیاست‌ها و سازوکار‌های اجرایی در مجلس مشخص شود، گفت: بعد از این مرحله می‌توانیم حجم اعتبار مورد نیاز را تعیین کنیم و اکنون فقط با توجه به محدودیت‌های زمانی برای تعیین بودجه که باید پیش بینی‌های خود را می‌گنجاندیم با همکاری سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان ایجاد کردیم البته با توجه به سازوکار‌های بودجه‌ای امکان افزایش وجود دارد مشروط بر اینکه سیاست‌ها برای ما روشن شود.

رفتار‌های خشنوت آمیز در مدارس نشان از فشار‌های بیرونی است

حجت‌اسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمد‌یان رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال آینده اظهار کرد: باید در برخورد با لایحه بودجه سال ۹۸ میزان تعهد، علاقه‌مندی و مسئولیت شناسی دولت و مجلس را در برابر تعلیم و تربیت معلم و دانش آموز مورد سنجش قرار داد. در واقع بودجه ریزی سال ۹۸ سنجه آینده‌نگری و پایبندی به عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: باید تهدید‌های پشت‌هم وزارت آموزش و پرورش به استیضاح را تبدیل به تدبیر سالانه در برنامه ریزی و بودجه آموزش و پرورش کرد.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: کسانی که دستگاه تعلیم و تربیت را به کناره‌های پرتگاه سیاسی می‌رانند از سیاست چیزی جز تخریب نمی‌دانند و از آموزش و پرورش جز مدرسه‌ای که در آن درس خوانده‌اند نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: بروز رفتارهای خشونت آمیز در مدارس و کلاس نتیجه فشارهای بیرونی اعم از مسائل اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی است، بنابراین ضرورت دارد شرایط فعالیت و محیط کار برای معلمان آسان‌ شود تا ر‌ضایتمندی شغلی این گروه افزایش پیدا کند.

۲۰ درصد دختران متوسطه دوم مدرسه نمی‌روند

فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های درنظر گرفته شده برای کاهش دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل اظهار کرد: در نظر داریم تا شهرستان‌های پنج استان محروم کشور را بررسی کرده و علت بازماندگی از تحصیل را در دختران این مناطق دریابیم و بر همین اساس راه‌حل مناسب برای هر استان مشخص شود.

وی ادامه داد: متناسب با هر استان باید پیشنهادی برای جلوگیری از جمعیت دختران بازمانده از تحصیل داشته باشیم که در این مرحله از بررسی بخشی از اعتبارات به وسیله معاونت امور زنان ریاست جمهوری و بخشی به وسیله آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

مینایی‌پور با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود جمعیت بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است، گفت: با توجه به شرایط اکنون ۲۰ درصد از دختران مناطق محروم در مقطع متوسطه دوم به مدرسه نمی‌روند.

جزئیات بودجه ۹۸ آموزش و پرورش/ شعار‌های رسانه‌ای تحول، باید در مدارس محقق شود

سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه ۹۸ آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال دولت برای اولین بار تمام منابع مالی مورد نیاز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده است و ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این دستگاه در نظر گرفتیم که با توجه به این منابع در نظر گرفته شده مشکلات مالی در حوزه پرداخت پاداش پایان خدمت، تامین شیر مدارس و مواردی دیگر از این قبیل بر طرف می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای رتبه‌بندی ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان فقط شامل افزایش حقوق نیست باید نظام صلاحیت حرفه‌ای هم در قالب بودجه سنواتی با رویکرد کیفیت آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه گفت: نظام رتبه‌بندی باید از جنس ارتقای کیفیت آموزشی و خود تنظیمی نظام صنفی باشد تا مشکلاتی همچون حادثه غرب تهران را شاهد نباشیم و بر همین اساس پیش نویس نظام صلاحیت حرفه‌ای هم آماده شده است.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: با احتساب اعتبار در نظر گرفته شده برای رتبه بندی معلمان به طور میانگین بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته حدود ۳۳ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که بودجه سایر نهاد‌ها افزایش حدود ۸ تا ۱۰ درصدی داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.