وزیر آموزش و پرورش گفت: موسسات خصوصی باید تجدید نظری در مجوز‌های خود داشته باشند و اقداماتی را با وزارت ارشاد داشتیم.

تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان/ موسسات خصوصی مجوز‌های خود تجدید نظر کنندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اخذ مجوز موسسات بیان کرد: موسسات خصوصی باید تجدید نظری در مجوزهای خود داشته باشند و اقداماتی را با وزارت ارشاد داشتیم.

وی ادامه داد: افرادی که دارای مجوز بودند هم باید مر قانون را رعایت کنند و برای تبلیغات مجوز مجدد بگیرند که در این راستا مکاتباتی با وزارت ارشاد انجام دادیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان گفت: در شرایط فعلی و طبق آخرین تصمیم 2 مدل برای بیمه فرهنگیان داریم که همکاران به طور انتخابی یکی از گزینه ها را مشخص می‌کنند و شرایط آن طی روزهای اخیر مشخص می شود.

بطحایی درباره 3 ساله شدن دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان روی این موضوع کار می کنند و اجرای طرح باعث می شود تا دانشجومعلمان یکسال زودتر فارغ‌التحصیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی بیان کرد: طرح در گروه برنامه ریزی درسی در حال بررسی و نهایی شدن است و مشکلی برای آن وجود ندارد و از حیث مالی نیز برای ما امتیاز دارد.

وی بیان کرد: همه ما به این موضوع توجه داریم که هیچ تحولی اتفاق نمی افتد تا زمانی که نیروی انسانی شایسته داشته باشیم و در زیر نظام ها نیاز به برنامه ای داریم که انگیزه و علاقه نیرو را ارتقا دهد همچنین به توانمندی های آن بیفزاید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کسری ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری قانونگذار اعلام کرده تا بخشی از بیتوته و هزینه های دانشجویان از حقوق آنها باشد که امیدوارم بتوانیم منابع را افزایش دهیم.

بطحایی بیان کرد: کشور به عاقبت بخیری نمی رسد مگر اینکه جامعه با نشاط و انقلابی باشد و مدارس نباید مدارسی خمود و با کسالت باشد، دانشگاه نیاید تلقی مدرسه باشد.

وی ادامه داد: مدارس باید برنامه هایی که نیازهای دانش آموزان را هدف می گیرد، مورد توجه قرار دهد و پر شور و نشاط باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر معلمی با عشق انتخاب شده باشد مسیر و انتخاب حتما به نتیجه می‌رسد، مسیر آموزش و پرورش مسیری رو به جلوست و با آموزش و پرورش ۴۰ سال پیش تفاوت کرده است، برنامه‌های آموزشی و پرورشی تغییر کرده است البته با توقعات متناسب نیست و باید سرعت تغییر افزایش یابد.

منکر روش‌های جذب موازی با تربیت دانشجومعلم نیستیم

در ادامه خنیفر با اشاره به اهميت جایگاه معلم اظهار کرد: نگاه فاخر به معلم و نقش ماندگار معلم تاثیری بسیار در جامعه دارد و امیدوارم در اثری ماندگاری در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نافی روش های جذب نیروی انسانی نیستیم، ادامه داد: برای جذب ۴۱ هزار دانشجومعلم پیگیری‌هایی بسیار داشتیم و اگر این جذب رخ نمی‌داد حوزه اشتغال برای جوانان به وجود نمی آمد، همچنین نیروی مورد نیاز برای آموزش و پرورش را تامین نمی‌شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این دانشگاه با وجود ریزش جمعیت دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی داشته اند، بزرگترین دانشگاه کشور است که ۹۸ پردیس و ۳۴ مرکز دارد.

خنیفر اظهار کرد: در برهه‌ای حساس برای رفع نقیصه نیاز به معلم هستیم و امیدواریم علاوه بر جذب که هر ساله انجام می‌دهیم بتوانیم نیروی مورد نیاز را هم تامین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.