استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اصالت برگزاری مراسمات مذهبی باید حفظ شود ،گفت: هیئات مذهبی تاثیرات فرهنگی بسیار مثبتی در جامعه دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمدمهدی شهریاری در دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز نقش آفرینی هیأت‌های مذهبی در جامعه گسترش یافته و فراگیر شده است و این هیئات تاثیرات فرهنگی بسیار مثبتی در جامعه دارند.
 
وی با اشاره به نقش پراهمیت دین در دنیای امروز افزود: در دنیای امروز اگر نقش دین در جوامع کم رنگ شود شاهد بروز و ظهور بسیاری از انحرافات و معضلات اجتماعی خواهیم بود.
 
شهریاری افزود: دین و آموزه‌های مذهبی، نقشی بسزا در سلامت جامعه و جلوگیری از بروز فساد دارد لذا باید از ظرفیت‌های دینی آن طور که شایسته است در جهت مدیریت امور استفاده کنیم.
 
استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه از ظرفیت دین آن طور که باشد و شاید برای اداره کشور استفاده نشده است، اگر چه عده‌ای می‌گویند دین از سیاست جداست، اما واقعیت این است که نهادینه شدن دین موجب اصلاح و پیشرفت جامعه می‌شود.
 
شهریاری در ادامه گفت: فعالیت‌های دینی و مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه نیز بسیار موثرند و مثل یک ترمز می‌توانند جلوی انحرافات را بگیرند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نحوه برگزاری مراسمات مذهبی نیز گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد ظهور برخی بدعت‌ها در برگزاری بعضی از مراسمات بوده ایم که لازم است این روند اصلاح و اصالت برگزاری مراسم حفظ شود.
 
استاندار آذربایجان غربی همچنین از پیشنهاد برگزاری مراسم اجتماع پرشور مردم استان در روز هفتم ماه محرم استقبال کرد و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب، این مراسم به شکلی باشکوه برگزار و الگویی برای سایر استان‌ها شود.
 
شهریاری در رابطه با تکمیل پروژه زائرسرای استان در مشهد مقدس هم گفت: جلسه‌ای در این خصوص با متویان امر برگزار و برای رفع مشکلات پروژه تصمیم گیری خواهد شد.
 
زائرسرای استان آذربایجان غربی با ظرفیت پذیرش روزانه ۳۰۰ نفر در هفت طبقه مثبت و دو طبقه منفی و با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است.
 
انتهای پیام/ف
 

اصالت برگزاری مراسمات مذهبی باید حفظ شود

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.