معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

واگذاری مدیریت راه آهن غرب کشور به همدان کذب است /کرمانشاه صاحب اداره کل راه آهن مستقل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری مدیریت راه آهن غرب کشور به همدان را کذب دانست و گفت: استان کرمانشاه به صورت مستقل صاحب اداره کل راه آهن می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: سیاست شرکت راه آهن این است که بعد از راه اندازی راه آهن خدمات بهره برداری را به نزدیکترین استان بدهد که الان خدمات بهره برداری راه آهن کرمانشاه زیرنظر استان مرکزی (اراک) است.

او گفت: از زمانی که خط راه آهن در کرمانشاه ایجاد شده ما پیگیر راه اندازی اداره کل راه آهن در استان هستیم و با وزیر راه و شهرسازی نیز در این ارتباط صحبت کردیم و مکاتبات لازم نیز انجام شده است.

او با بیان اینکه استان همدان صاحب اداره کل راه آهن مستقل شده است، افزود: راه آهن کرمانشاه در هیچ بخشی زیرنظر راه آهن همدان نیست و اصولا هیچ ارتباطی با هم ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اداره کل راه آهن به صورت منطقه‌ای اداره نمی‌شود و استانی است، گفت: راه آهن از حوزه‌ای که وارد استان کرمانشاه می‌شود تمام اقدام‌های مربوط به بهره برداری و توسعه به اداره کل راه آهن کرمانشاه واگذار می‌شود.

سالاری در ادامه به وضعیت فعلی راه آهن کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: از مدتی قبل به علت مشکلاتی که در ریل وجود داشت، اقدام‌های جوشکاری در ریل‌ها شروع شد و اکنون این اقدام‌های فنی به اتمام رسیده و برای شروع مجدد فعالیت راه آهن نیاز به تایید نهایی کمیسیون فنی است.

وی اظهار داشت که ایراد‌های به وجود آمده در راه آهن رفع شده و تست‌های لازم نیز با موفقیت به اتمام رسیده است.

به گفته او، پنجشنبه هفته جاری کمیسیون شبکه ریلی کشور که متشکل از چند دستگاه مرتبط هستند وضعیت ریل‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت تایید نهایی بلافاصله فعالیت راه آهن به حالت عادی بر می‌گردد.

راه آهن کرمانشاه ۲۹ اسفند سال ۹۶ با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و از آن زمان تا مدتی قبل قطار هر هفته روز‌های دوشنبه از کرمانشاه به مقصد مشهد اقدام به جابجایی مسافر می‌کرد.

انتهای پیام/ی

 

آخرین جزییات از راه آهن غرب

 

 

منبع:ایرنا

برچسب ها: حمل ونقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.