معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۴ هزار سالمند تحت پوشش آموزش آگاه سازی از معلولیت های دوران سالمندی قرار می گیرند.

احمدی شادمهری معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از آغاز طرح آموزش آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی خبر داد.

وی هدف اصلی طرح را تغییر نگرش و افزایش آگاهی به میانسالان 45 تا 65 سال و سالمندان 65 تا 85 سال و ارائه خدمت به این افراد عنوان کرد.

احمدی شادمهری با اشاره به اینکه در این طرح 6 عنوان به صورت TOT (تمرکز بر تربیت آموزشگر) آموزش داده می شود، افزود: آرتروز، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت و سقوط از جمله این مباحث آموزشی هستند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به برگزاری یک کارگاه در استان به مدت 4 روز و 32 ساعت آموزش برای تسهیل گران طرح اشاره کرد و گفت: حدود 3 هزار و 800 تا 4 هزار نفر تحت پوشش طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این طرح برای سالمندان مراکز دولتی روزانه و شبانه روزی، مراکز غیردولتی سالمندان ، زنان سرپرست خانوار و مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده اند.

احمدی شادمهری همچنین به اجرای طرح در ارگان هایی همچون کمیته امداد، آموزش و پرورش، مراکز بهداشت و کانون بازنشستگان برای فرآهم شدن بستر آموزش تمام سالمندان و میانسالان اشاره کرد و گفت : آلزایمر در خراسان جنوبی اغلب از سن 65 سالگی خود را نشان می دهد، در همین راستا خواستار اضافه شدن این مبحث برای سال آینده شده ایم.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.