تولیت آستان قدس رضوی گفت:با کمک شهدا است که انقلاب ما پایدار مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اجلاسیه نهایی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور در جمع خانواده شهدا افتخاری بسیار بزرگ است و باید شکرگزار خداوند باشیم، گفت:انسان در زندگی اجتماعی برای رسیدن به جایگاه تلاش‌های زیادی می‌کند که در این راستا برای رسیدن به جایگاه کرامت و در جایگاهی که به بزرگواری برسد باید از بزرگی روح برخوردار شود تا بتواند بر تمام هواهای نفسانی خود مسلط شود.

وی افزود: انسان باید به جای اینکه اسیر نفس شود امیر نفس باشد و این امر در پرتو الهی میسر می‌شود و بزرگ در عامل زیاد داریم اما هر بزرگی بزرگوار نیست زیرا فرق بین بزرگ و بزرگوار زیاد است و بزرگواری جایگاهی است که انسان در پرتو عبودیت پروردگار پیدا می‌کند.

 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه شهدا با اختیار قراردادن جان در کف دست به ندای حق لبیک گفتند،گفت: امامان ما نیز مقام کرامت داشتند و بالاترین مقام که شهادت است خداوند به شهدا نائل کرد و اگر کسی شهید شد به معنی آن است که وجه‌الله بر او نظر کرده و اگر ما بخواهیم بمانیم باید مورد نظر وجه‌الله قرار گیریم و راز ماندگاری شهدا این است که شهدا به وجه‌الله نظر کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود:انسان در زندگی اجتماعی خود باید برای رسیدن به جایگاه کرامت و بزرگواری تلاش کند تا از یک بزرگی برخوردار  شود.

وی اظهار کرد:زمانی به بزرگی می رسیم که بتوانیم بر هوای نفسانی خود مسلط شویم .

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در هر صنف و قشری بزرگی داریم اما فرق است و با هر بزرگی انسان به بزرگواری نمی رسد.

تولیت آستان قدس رضوی  افزود:بزرگواری آن است که آن را در پرتو عبودیت پروردگار و تسلط بر قوای نفسانی بدست آوریم از این رو شهدای ما قبل از شهادت به مقام کرامت دست یافتند .

وی اظهار کرد:با کمک شهدا است که انقلاب ما پایدار است .

انتهای پیام/غ

انسان باید امیر نفس باشد

برچسب ها: شهدا ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.