مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۶ هزار و ۷۱۳ هکتار از اراضی استان زیرکشت چغندرقند رفته بود، گفت: اکنون ۳۰۰ هزار تُن چغندر تحویل کارخانجات قند داده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جواد صالحیان ، در خصوص کشت محصولات پائیزه لرستان اظهار کرد: سهمیه ابلاغی به استان برای کشت گندم دیم ۱۹۱ هزار هکتار و گندم آبی ۵۳ هزار هکتار بود که از این میزان کشت به‌ترتیب ۱۷۲ و ۴۶ هزار هکتار محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سهمیه ابلاغی برای جو دیم و آبی ۱۱۳ و ۷ هزار هکتار بود با توجه به بارندگی‌های پائیزه استان این میزان کشت به ۶۸ و ۴ هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی جاری استان خبر داد و گفت: این میزان تولید برای جو ۱۲۰ هزار تُن پیش‌بینی می‌شود.

صالحیان با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۶ هزار و ۷۱۳ هکتار از اراضی استان زیرکشت چغندرقند رفته بود، افزود: تاکنون برداشت چغندر در بیش از ۶ هزار هکتار آن انجام شده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه میانگین برداشت چغندرقند بین ۵۰ تا ۶۰ تُن در هر هکتار است بنابراین تاکنون ۳۰۰ هزار تُن چغندر تحویل کارخانجات قند داده شده است.

وی از تمایل کارخانجات قند استان‌های هم‌جوار جهت خرید محصول چغندر لرستان خبر داد و گفت: با این توصیف به‌نظر می‌رسد امسال برخلاف سال گذشته مشکلی در خرید چغندر از کشاورزان به‌وجود نیاید.

انتهای پیام/د

مشکلی در خرید محصول نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.