هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا و ایران نیازمند تصمیمات سیاسی است و انتظار داریم این امر به زودی محقق شود.

وزیر خارجه آلمان: راه‌اندازی SPV نیازمند تصمیمات سیاسی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه آلمان پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت راه‌اندازی کانال ویژه مالی اروپا (SPV) برای تسهیل مراودات مالی با ایران نیازمند تصمیمات سیاسی است و ما انتظار داریم این امر به زودی محقق شود.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: با شرکای فرانسوی و انگلیسی خود درباره کانال ویژه مالی (SPV) گفتگوهای مفصلی انجام داده‌ایم و در این گفتگوها پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

هایکو ماس در ادامه تصریح کرد: راه‌اندازی این کانال نیازمند تصمیمات سیاسی است و ما انتظار داریم در آینده نزدیک این امر محقق شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین ضمن مهم خواندن برجام برای امنیت اروپا، ایران را به غنی‌سازی اورانیوم برای کاربردهای نظامی در گذشته متهم کرد و گفت: اروپا نمی‌خواهد ایران بار دیگر به استفاده از اورانیوم برای اهداف نظامی بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار