با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادواره شهدای سوادآموزی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،باقر زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در  یاد واره شهدای سوادآموزی آذربایجان غربی گفت: ۴۱ هزار شهید فرهنگی و ۱۷۷ شهید سواد آموزی کشور همگی سندی بر ایستادگی و ایثار جامعه فرهنگی کشور در دوران پر افتخار دفاع مقدس است.
 
باقرزاده افزود: سه برابر میانگین جهانی در طول ۱۵ سال گذشته رشد سوادآموزی در کشور شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم نخست به تعلیم انسان سپس به خلقت او اشاره می‌کند گفت: این موضوع نشان از اهمیت تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که شهدا با خداوند معامله کرده اند افزود: شهدای فرهنگی علاوه بر این که به درجه رفیع شهادت نایل شده اند رسالت سنگین تعلیم و تربیت را نیز بر عهده داشتند که این موضوع مقام آنان را رفیع‌تر می‌کند.
 
محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به دانش آموزان دانست و گفت: سال گذشته ۲۴ یادواره شهدا در استان برگزار و ۱۴۳ مدرسه استان نیز با نام زیبای شهدای فرهنگی استان مزین شده است.
 
همچنین در این مراسم از خانواده ۶ شهید سواد آموزی استان نیز تجلیل شد.
 
آذربایجان غربی ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز را در دوران پر افتخار دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
انتهای پیام/
 

یادواره شهدای سوادآموزی آذربایجان غربی در  ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.