راهکارهای توسعه روابط تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی آبادان و منطقه آزاد اروند با کشور اندونزی در نشستی بررسی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،خیاط زاده رییس اتاق بازرگانی آبادان در نشست با سفیر کشور اندونزی گفت: اندونزی با ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت و به عنوان یک کشور مسلمان با ایران دارای اشتراکات مذهبی و فرهنگی است و عضویت هر دو کشور در سازمان های بین المللی مثل جنبش عدم تعهد این ارتباط را عمیق تر کرده است.

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت های بسیار منطقه آزاد اروند افزود: ما علاقه مند هستیم روابطمان با کشور اندونزی گسترده تر شود و با ایجاد نزدیکی بیشتر از ظرفیت های آبادان و خرمشهر استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی آبادان گفت: ما خواهان خواهر خواندگی اقتصادی میان منطقه آزاد اروند و مناطق آزاد اندونزی مثل باتان هستیم.

سید ضیاء الدین موسوی فرماندار ویژه آبادان نیز این شهر را قلب تپنده خوزستان دانست و گفت: آبادان میتواند بستری خوب برای سرمایه گذاری باشد.

موسوی معاون اقتصادی منطقه آزاد گفت: منطقه آزاد اروند علاوه بر واردات در زمینه صادرات و ترانزیت نیز فعالیت دارد و در این امر سرآمد کشور است به طوری که ۲۰ درصد تجارت ما با کشور عراق است.

وی افزود: پارسال در منطقه آزاد اروند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشته ایم.

معاون اقتصادی منطقه آزاد با اشاره به وفور صنایع پتروشیمی در منطقه گفت: هم اکنون ظرفیت و بستر برای بهره برداری محیاست و مزیت های قانونی و معافیت های مالیاتی ،آزادی کامل برای سرمایه گذاری،ثبت آسان شرکت های خارجی، معافیت از کلیه عوارض گمرکی و در نهایت تضمین سرمایه گذاری خارجی از سوی دولت از مواردیست که میتواند برای فعالان اقتصادی اندونزی جذاب باشد.

در آبادان و خرمشهر همچنین ۶ میلیون اصله نخل وجود دارد که قابلیت زیادی برای تولید خرما و صادرات به کشور اندونزی دارد.

انتهای پیام/ د

امکانات و ظرفیت های منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.