سفیر ایران در عراق از توسعه روابط ایران و عراق با محوریت آبادان و خرمشهر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،سردار ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق با حضور در صدا و سیمای آبادان گفت: در حال حاضر روابط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق در سطوح بالا برقرار است.

وی افزود: در تلاشیم با توسعه روابط همه جانبه بویژه از طریق مناسبات اقتصادی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر که با عراق قرابت فرهنگی و اقتصادی دارند این روابط را بیش از پیش توسعه دهیم.

سفیر ایران در عراق گفت: جایگاه آبادان و خرمشهر در مقوله صادرات به عراق بسیار ویژه، تاثیرگذار و ملی است چرا که مسیر اصلی صدور محصولات ایرانی به عراق از این دو شهرستان می گذرد.  

سردار مسجدی در خصوص قانون حذف روادید برای ورود گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند افزود: این قانون سبب توسعه و رونق اقتصادی در آبادان و خرمشهر می شود اما باید مدیریت و عملکرد ما مسئولان ما به گونه ای باشد که مردم منطقه از شرایط به وجود آمده دچار آسیب ناشی از گرانیها نشوند.

وی گفت: حضور گردشگران عراقی در منطقه موضوعی استراتژیک است که همه از جمله اصناف و تولیدکنندگان باید به شیوه صحیح استفاده کنند.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: در صدد هستیم به زودی لایروبی رودخانه بهمنشیر و اروندرود را در قالب همکاریهای دوجانبه با کشور عراق و در چارچوب مناسبات مشترک آغاز کنیم تا بواسطه آن خط ارتباطی فاو عراق و اروندکنار ایران ایجاد و به روابط بیشتر تجاری منجر شود همانند خط ارتباطی که هم اکنون بین بصره، شلمچه و خرمشهر وجود دارد.

مسجدی  همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار در جهان است که می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی امکانات گسترده ای نیز به کشور عراق صادر کند و در همین راستا به زودی ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند که در زمان اربعین متوقف شده بود از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ د

توسعه روابط ایران و عراق

برچسب ها: عراق ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.