پسنده گفت: حفظ امنیت و محیط زیست دریای خزر مهمترین هدف برگزاری چهارمین اجلاس دریای خزر است.

حفظ امنیت و محیط زیست دریای خزر مهمترین هدف پنج کشور حاشیه دریای خزر استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری در چهارمین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر با حضور نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای خزر با بیان اینکه دریای خزر یک دریای کاملا بسته است، گفت: همه اعضای این نشست آگاه هستند که دریای خزر تحت مالکیت پنج کشور قرار دارد و همه مردمان این کشورها باید از منابع و خوبی‌های این دریا استفاده کنند.

وی افزود: همه افراد و اعضای دریای خزر مایل هستند که دریایی ایمن و پاک داشته باشند و برای رسیدن به این اهداف باید در این پیش نویس و پروتکل به توافقاتی برسیم.

پسنده تأکید کرد: در راستای برگزاری سه جلسه گذشته برای امروز اقدامات و کارهای بسیاری پیش بینی شده و ما برای تکمیل پروتکل توافق اصلی ایمنی دریای خزر باید سه اقدام انجام دهیم که تکمیل پروتکل اصلی ایمنی دریای خزر، توافق قوانین و مقررات ایمنی و برخورداری از یکنواختی و هارمونی کشتی‌ها از مهمترین اقداماتی است که در این جلسه باید صورت گیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری یادآوری کرد: تشکیل این جلسه با حضور پنج کشور حاشیه دریای خزر کار ‌آسانی نیست و ما هم اکنون در آخرین اجلاس پروتکل تضمینی دریای خزر قرار داریم و سعی خواهیم کرد در این جلسه دو کمیته فنی برای بررسی‌های بیشتر تشکیل شود.

وی در پایان گفت: تأمین امنیت و مقررات دریای خزر و همچنین حفظ محیط زیست این دریا از مهمترین اهداف پنج کشور حاشیه دریای خزر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار