معاون استاندار لرستان گفت: کشاورزان لرستانی در بخش اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایر بیشترین جذب اعتبار را داشته‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛گودرز امیری ،معاون استاندار لرستان گفت: کشاورزان لرستانی در بخش اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایر بیشترین جذب اعتبار را داشته‌اند.

گودرز امیری در افتتاح نمایشگاه تخصصی کشاورزی که در محل دائمی نمایشگاه استان برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به عرضه مستقیم محصولات و برقراری ارتباط مستقیم ببین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در کاهش هزینه‌ها نیز مؤثر است.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها یک فرصت آموزشی برای مصرف‌کنندگان، مردم و کشاورزانی است که از تجهیزات و وسایلی که در نمایشگاه ارائه می‌شود استفاده کرده چراکه در این نمایشگاه‌ها تنوع محصول و نوع استفاده از آن وجود دارد بر همین اساس افراد می‌توانند بهترین و به‌روزترین محصولات را انتخاب و استفاده کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به کاربرد سیستم‌های نوین آبیاری در استان عنوان کرد: اکثر تجهیزات این نمایشگاه در رابطه با آبیاری قطره‌ای، بارانی و سیستم‌های نوین آبیاری است که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص خود را دارند که کشاورزان در این نمایشگاه می‌توانند متناسب با نیازشان در بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه علاوه بر عرضه و تولید محصول، تبادل اطلاعاتی که صورت می‌گیرد سبب می‌شود مصرف‌کننده و تولیدکننده نیازهایشان را با یکدیگر در میان بگذارند که ممکن است منجر به ابتکار خلاقیت و نوآوری جدید شود چراکه به مشکلات سیستم‌های قبلی که عرضه کرده‌اند پی می‌برند.

وی با اشاره به ارزیابی کیفیت نمایشگاه بیان کرد: کیفیت نمایشگاه بسیار خوب و ارزشمند است و همین‌که نمایندگان مجلس در افتتاحیه این نمایشگاه حضور پیدا کردند نشان‌دهنده اهمیت و کیفیت کالا‌ها و محصولاتی است که در این نمایشگاه ارائه‌شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: امیدواریم نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با اصلاح قوانین و مقررات به‌ویژه در بخش بیمه کشاورزی و صندوق‌های بیمه مساعدت و حمایت بیشتری را از بخش کشاورزی داشته باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در استان لرستان در بخش اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایر بیشترین جذب را از طرف کشاورزان داشته‌ایم و با توجه به اینکه در استان لرستان ظرفیت کشاورزی و دام‌پروری قابل‌توجهی دارد ما نیز در بخش پرداخت تسهیلات به این نکته توجه داشته‌ایم و خوشبختانه آنچه را که جذب کرده‌ایم با نظارت در حال اجرا هستند جز ۸ مورد که فسخ قرارداد شده است.

امیری افزود: چنانچه این طرح‌های اشتغال روستایی به بهره‌برداری برسد می‌تواند علاوه بر ایجاد یک زنجیره ارزش و ارزش‌افزوده اشتغال خوبی نیز در سطح استان ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

کشاورزان لرستانی بیشترین جذب اعتبارات اشتغال را دارند

برچسب ها: استانداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.