پس از اظهارات وزیر خارجه بحرین خطاب به امیر قطر در خصوص عدم حضور وی در نشست امروز ریاض، دوحه به این اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از اظهارات وزیر خارجه بحرین خطاب به امیر قطر در خصوص عدم حضور وی در نشست امروز ریاض، دوحه به این اظهارات واکنش نشان داد.

وزیر خارجه بحرین امروز در حساب توییتری خود نوشت: من برای حضور در نشستی خیر و (اتخاذ) موضعی واحد در ریاض حضور دارم. شایسته بود امیر قطر درخواست های عادلانه را می پذیرفت و در این نشست حضور پیدا می کرد.

احمد بن سعید الرمحی، مدیر دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر در پاسخ به انتقاد وزیر خارجه بحرین، در حساب توییتری خود نوشت: قطر در تصمیم خود مختار است و زمانی که کشورهای محاصره کننده (قطر) در نشست کویت حاضر نبودند، در آن نشست شرکت کرد. قطر نیازی به نصیحت کشورهای وابسته ندارد.

شایان ذکر است امروز پادشاه بحرین، امیر کویت، معاون نخست وزیر پادشاهی عمان به جانشینی سلطان قابوس و محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس امارات متحده عربی برای حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس وارد فرودگاه ملک سلمان در ریاض شدند.

روز گذشته یک منبع قطری به خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر در سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهد کرد و حضور این کشور در سطح وزیر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، اتحادیه عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار