معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اعطای تسهیلات ارزان برای احداث بوم گردی در روستاهای مرزی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی،معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عصر امروز در بازدید از روستاهای گردشگری شهرستان نمین تصریح کرد: به منظور رونق اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تعریف شده است.

وی افزود: نرخ تسهیلات در مناطق مرزی چهار درصد است که از جمله متقاضیان روستاهای مرزی شهرستان نمین می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: تسهیلات صرفا به ساخت اقامتگاه اعطا می شود و میزان آن تا 80 درصد هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه است.

محمودی به احداث اقامتگاه های کم نظیر در روستای عنبران اولیا اشاره و تصریح کرد: ماهانه صدها گردشگر جهت بازدید از اقامتگاه ها به این روستا مراجعه دارند.

وی تاکید کرد: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مرزی علاوه بر مهاجرت معکوس روستاییان منجر به رونق اقتصادی مناطق شده و خود فرصت درآمدزایی برای ساکنان روستاها را فراهم می سازد. 

انتهای پیام/ح

احداث اقامتگاه های کم نظیر در روستای عنبران اولیا

برچسب ها: بوم گردی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.