مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جهت حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، فعالان صنایع‌دستی استان اردبیل به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نمین افزود: این مهم با هدف حمایت از فعالان صنایع دستی و آشنایی با آخرین تولیدات و اطلاع از سلایق بازار انجام می شود.

وی تاکید کرد: همچنین جهت توانمندسازی هنرمندان و ارتقا کیفی تولیدات، آموزش‌های رایگان صنایع دستی برای علاقه‌مندان این حوزه در شهرستان نمین دایر شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: صنایع دستی ظرفیت بالقوه‌ای برای ایجاد اشتغال دارد و خوشبختانه این حوزه در شهرستان نمین به صورت فعال به کار خود ادامه می‌دهد.

فلاحی در این جلسه همچنین به حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اشاره و تصریح کرد: از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور افزایش ظرفیت پذیرش مسافران در این شهرستان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه ها پیش بینی شده است، ادامه داد: نرخ تسهیلات در مناطق روستایی شش درصد و در مناطق مرزی چهار درصد در نظر گرفته شده است و برای ساخت واحدهای بوم گردی اعطا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین مطالعه جامع منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلو را یادآور شد و ادامه داد: در صورت تصویب طرح جامع منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلو که به عنوان یکی از منحصربه فردترین جاذبه‌های گردشگری استان می‌باشد ظرفیت ایجاد اشتغال در این شهرستان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

حمایت از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.