مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تخصصی ماشین صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهادها، آبیاری آبرسانی، دام طیور، شیلات و آبزیان، دامپزشکی با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مریم دهقان دبیر ششمین جشنواره نمایشگاه کشاورزی اظهار داشت: استان لرستان دارای توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی قابل توجهی در سطح کشور است که به دلیل وجود بازار‌های مصرف فراورده‌های کشاورزی و صنعتی، تعدد محصولات کشاورزی و دام‌پروری تنوع تولیدات صنعتی و معدنی و زیر ساخت‌هایی مانند فردوگاه، راه‌آهن، گمرک دارای موقعیتی بی بدلیل و استراتژیک در منطقه بوده و پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به منطقه مهم و فعال بازرگانی را در کشور دارا است.

وی افزود: دستیابی به کشاورزی سلامت از طریق استان لرستان و ایجاد تحول ارتباطی رویکرد تبادل انتقال اطلاعات کشاورزی مدرن، ارگانیک، مکانیزه و نانو تکنولوژی‌ها، به منظور فرهنگ سازی اهداف فوق، تحول ارتباطی منحصر به فرد و ایجاد مثلث ارتباطی مشارکت کننده و بازدید کننده از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر ششمین نمایشگاه کشاورزی استان لرستان خاطر نشان کرد: حضور موسسات داخلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد توسط شرکت جام با اعمال تفکری نو در برگزاری نمایشگاه و با رویکرد حمایت از تجارب کشاورزی، دامپروری و تولیدات آن از طریق حضور در نمایشگاه و حمایت از هر دو اهرم تجارت و تولید با رویکرد علمی، با همکاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد، سازمان جهاد کشاورزی استان، انجمن تولیدکنندگان تراکتور، ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی ایران برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۷% از کل مشارکت کنندگان در بخش کشاورزی در زمینه نهاد‌ها و ۳۷% در زمینه آبیاری و آبررسانی ۳۶% ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط با کشاورزی ۲۳% بخش‌های علمی و تحقیقاتی فعال هستند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه دارای ۵۰ غرفه است و از ۱۵ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند که از جمله آن‌ها استان‌های لرستان، کردستان، قزوین، چهارمحال بختیاری، مازندران، البرز، همدان، اصفهان، مرکزی، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی  محصولات خود را ارائه می‌دهند.

علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ آذرماه ۹۷ از ساعت ۱۴ الی ۲۰ از این نمایشگاه دیدن نمایند.

انتهای پیام/م

افتتاح نمایشگاه کشاورزی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.