پیوندی گفت: ما قصد داریم که تا دهه فجر مراکز جامع توانبخشی را در سراسر کشور به ویژه در مراکز استان‌‌ها تاسیس کنیم.

تاسیس مراکز جامع توانبخشی تا دهه مبارک فجر/ ضرورت گسترش سنت حسنه وقف در جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم بزرگداشت‌ زنده یاد نورافشار‌ و افتتاح بخش سی تی اسکن‌ و معلولان جسمی و حرکتی بیمارستان نورافشار‌ که ظهر امروز در این بیمارستان برگزار شد، اظهار کرد: ما به مناسبت افتتاح دو پروژه بزرگ دور هم جمع شدیم، من امیدوارم که ما بتوانیم دین خود را به مردم ادا کنیم.

وی بیان کرد: مرحوم نور افشار 50 سال پیش بیمارستانی را تاسیس کرد، تاسیس این بیمارستان باعث شد تا نام او برای همیشه در تاریخ روزگار زنده بماند، امیدوارم که این جلسه سبب شود که ما با دیدی جدید به مسائل نگاه کنیم.

 افزایش تاب‌آوری و مقاومت جامعه هدف اصلی جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر افزایش تاب‌آوری و مقاومت جامعه هدف اصلی جمعیت هلال احمر را دانست و افزود: بیمارستان نور افشار به غیر از خدمات توانبخشی خدمات دیگری مانند سی‌تی اسکن را به مردم می‌دهد،‌ خوشبختانه ما توانسته‌ایم بخش معلولان جسمانی و حرکتی این بیمارستان را گسترش دهیم به طوری که این بیمارستان روزانه میزبان 100 بیمار است.

پیوندی تاکید کرد: خدمات بخش معلولان جسمانی و حرکتی بیمارستان نور افشار رایگان است،‌ جمعیت‌های مردم نهاد با این هدف شکل گرفته است که خواسته یا ناخواسته در کنار مردم باشند، وزیر بهداشت موتور محرک وزارت بهداشت است و هدف او این است که درد و آلام بیماران کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف در جامعه تصریح کرد: وقف در جامعه بسیار اهمیت دارد و آنچه مهم است انجام  این عمل است بنابراین میزان وقف چندان اهمیتی ندارد،‌ جمعیت هلال احمر امیدوار است بتواند سنت حسنه وقف را در جامعه گسترش دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما قصد داریم که تا دهه فجر مراکز جامع توانبخشی را در سراسر کشور به ویژه مراکز استان‌ها تاسیس کنیم، بنابراین امیدواریم که این کار آغازی برای گسترش بیشتر خدمات توانبخشی باشد، ‌برای گسترش هر بیشتر خدمات توانبخشی رسانه‌های جمعی می‌توانند به ما کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.