رئیس خزانه داری اتحادیه خواربار و آجیل فروش های اصفهان افزایش نرخ ارز و سرمازدگی محصولات کشاورزی و کاهش تولید را مهم ترین علت افزایش قیمت آجیل و خشکبار اعلام کرد.

حسین جوانی رئیس خزانه داری اتحادیه خواربار و آجیل فروش های اصفهان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با درمورد افزایش قیمت آجیل و خشکبار با بیان این نکته که 90 درصد آجیل و خشکبار صادر می شود ، افزود : امسال محصول پسته یک پنجم شده است ، از 200 هزار تن محصول پسته پارسال، امسال این میزان به 40 هزار تن کاهش یافته و همین ، علت افزایش 4 برابری قیمت پسته است.

وی در ادامه افزود: قیمت دیگر محصولات خشکبار از جمله برگ زرد آلو، برگ هلو، کشمش و ... افزایش چشمگیری نداشته اما قیمت ها حداقل دو برابر شده است.

رئیس خزانه داری اتحادیه خواربار و آجیل فروش های اصفهان تصریح کرد : تقریبا سی درصد از محصولات از جمله تخم گل آفتاب، بادام هندی، تخمه گوشتی، بادام کوهی و... به کشور وارد می شود.

به گفته جوانی ، باتوجه به ثبات رسیدن قیمت دلار تا عید دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی با بیان این نکته که محصولات ایرانی  ارگانیک و بومی است ، افزود : بیشترین واردات ما از کشور های چین ، ترکیه و آمریکایی لاتین  است.

رئیس خزانه داری اتحادیه خواربار و آجیل فروش های اصفهان عنوان کرد: اتاق اصناف و بازرگانی و بازرس های اتحادیه بر قیمت ها کنترل دارند اما نمی توانند بر قیمت ها نظارت دقیق داشته باشند زیرا قیمت ها بر اساس قیمت خرید اولیه هر شخص تنظیم می شود.

جوانی با بیان این نکته که کمبود آجیل برای شب یلدا نداریم ، افزود : قدرت خرید مردم کم شده است اما همچنان استقبال از خرید آجیل و خشکبار برای مراسم پا برجاست.

وی در ادامه گفت: قیمت هر کیلو پسته فندقی 135 تا 160 هزار تومان ، پسته احمد آقایی 160 تا 200 هزار تومان ، پسته اکبری کله قوچی 180 تا 230 هزار تومان  و قیمت هر کیلو بادام ایرانی 100 تا 140 هزار تومان است.

رئیس خزانه داری اتحادیه خواربار و آجیل فروش های اصفهان تصریح کرد: سامانه 124 پاسخگویی شکایت های مردمی در حوزه آجیل و خشکبار است.

انتهای پیام/م

نبود نظارت دقیق اتحادیه آجیل و خشکبار بر قیمت ها

برچسب ها: اصناف ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.