معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است .

ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور لازم و ضروری است/مدیریت فضای مجازی کشور باید داخل کشور صورت گیرد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور در شورای هماهنگی مدیران حوزه ICT استان اردبیل که در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان یکی از ارکان اصلی توسعه مورد توجه است، بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش اصلی را در حوزه زیرساختی فضای مجازی دارد.

معاون تنظیم مقررات مرکز فضای مجازی کشور ادامه داد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای حفظ حریم حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران لازم و ضروری است و مدیریت فضای مجازی کشور باید داخل کشور صورت گیرد.

مهدیون با اشاره به تاثیرگذاری شرکت های حوزه ICT و فضای مجازی در سبک زندگی و توسعه اقتصادی افزود: توجه به مزایا و معایب فضای مجازی بسیار مهم و اساسی است و بسیاری از آسیب های اجتماعی زایده شبکه های اجتماعی است و دلیل این موضوع عدم مدیریت درست این فضاهاست.

وی گفت : باید هدایت درست در تمامی عرصه ها در حوزه فضای مجازی صورت گیرد و ماموریت های مهمی در این خصوص داریم.

ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور لازم و ضروری است/مدیریت فضای مجازی کشور باید داخل کشور صورت گیرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حوزه زیرساختی استان اردبیل در وضعیت نسبتا مطلوبی است و پهنای باند قابل دسترس در استان چندین برابر مصرف فعلی استان است.

بهروز رزمی با اشاره به سرمایه گذاری بالغ بر 400 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات در استان افزود: تمامی 26 شهر استان اردبیل از نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند هستند و 1350 روستا نیز تا پایان سال از نعمت اینترنت پرسرعت روستایی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردیبهشت ماه سالجاری به استان و مصوبات این سفر تصریح کرد: مصوبات این سفر در حال پیگیری است و تا پایان سال تمامی این مصوبات اجرایی می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به پیشرفت پروژه مجتمع ICT استان اردبیل گفت: امیدواریم تا با تامین بموقع اعتبار پروژه، شاهد افتتاح مجتمع بزرگ ICT استان در نیمه دوم سال 1398 در استان باشیم. 

رزمی با اشاره به توسعه شبکه های زیرساختی استان اردبیل گفت: در کنار توسعه زیرساخت ها، بکارگیری این زیرساخت ها برای توسعه کسب و کارهای نوپا مهم است و در کنار تحول دیجیتال به اقتصاد دیجیتال نیز باید توجه شود که عملکرد دو ساله اخیر استان، از خیزش مناسبی در این زمینه حکایت دارد. 

انتهای پیام/ح

1350 روستای اردبیل تا پایان سال از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.