مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زوجین نابارور در نیمه اول امسال از حمایت ۶ میلیارد ریالی دولت بهره‌مند شدند.

زوجین نابارور از حمایت ۶ میلیار ریالی دولت بهره‌مند شدندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، نیره خادم مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد مردان و زنان نابارور هستند گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۲۳ نفر از مراجعه کنندگان این مرکز از ۱۳ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال حمایت مالی دولت برخوردار شدند که این مبلغ در نیمه اول امسال برای ۷۴۱ نفر ۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۴ در اجرای طرح حمایت از بیماران نابارور به هر بیمار ۱۷ میلیون ریال کمک مالی درمان پرداخت می‌شود و تعرفه معاینه و سونوگرافی نیز از ۲ سال گذشته تاکنون افزایش نداشته است.

رئیس مرکز ناباروری میلاد گفت: با توجه به کمک‌های دولتی هزینه درمان ناباروری یک زوج در مراکز درمانی خصوصی حدود ۴۵ میلیون ریال و در این مرکز حداکثر پنج میلیون ریال است.

خادم ادامه داد: علاوه بر خدمات درمانی که برای زوج‌های نابارور در این مرکز انجام می‌شود در ۶ ماه نخست امسال ۶ مورد اهدای جنین نیز صورت گرفته که سه مورد آن منجر به حاملگی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد بیماران نابارور در صورت مراجعه به موقع درمان می‌شوند افزود: بهداشت و تغذیه، چاقی بیش از حد، عفونت‌های مقاربتی، سبک زندگی، مواجهه با مواد آلاینده نظیر سرب، جیوه، آلاینده‌های محیطی و امواج مخابراتی بر کیفیت اسپرم و تخمک تاثیر دارد و می‌تواند در شرایطی مانع باروری شود.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر بیمارانی از استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور، بیمارانی از کشور‌های عراق، عربستان، بحرین، ازبکستان، آذربایجان و افغانستان نیز برای درمان بیماری‌های ناباروری به این مرکز مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام//آ. ح


درمان بیش از ۹۰ درصد موارد ناباروری با مراجعه به موقع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.