️رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال  از حدود ۷هکتار اراضی زیر کشت زعفران نهاوند حدود ۴۰ کیلوگرم محصول مرغوب برداشت شد.

برداشت 40 کیلوگرمی زعفران در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  حسین خردمند در نهاوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند بیش از۲۶ بهره‌بردار زعفران مشغول به کشت  داشت و برداشت این محصول هستند.

️وی گفت: میزان اراضی زیر کشت زعفران در نهاوند و روستاهای آن   حدودا  ۱۱هکتار است که از این مقدار حدود ۷هکتار بارور هستند و محصول زعفران تولید می کنند.

خردمند افزود: در شهرستان نهاوند که مستعد کشت پیاز   زعفران  است این کار از اوایل تابستان انجام می شود و زمان برداشت محصول  و زمان برداشت از اواخر مهر و آبان تا اوایل آذرماه ادامه می یابد.

وی عنوان کرد: در آبانماه امسال از حدود ۷ هکتار اراضی بارور زعفران زیر کشت در نهاوند ۴۰ کیلوگرم زعفران با عملکرد نسبی6 کیلوگرم در هر هکتار برداشت شد.

️رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: ‌پیش‌بینی تولید زعفران در شهرستان سالانه ۶ کیلوگرم در هکتار است که هر کیلوگرم دست کم ده میلیون و 390 هزار تومان درآمدزایی دارد.

خردمندگفت: شهرستان نهاونداز نظر تولید وسطح زیر کشت دارای رتبه دوم استان است و این محصول در نهاوند بیشتر به‌صورت محلی و برای عرضه به مسافران و گردشگران به فروش می‌رسد و به شهرو های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: ️میزان اشتغال دائم برای کشت زعفران در هر هکتار دو نفر است.

گفتنی است  در سال جاری۱۵۶ هکتار از اراضی کشاوزی استان همدان  زیر کشت محصول زعفران رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از این مزارع برداشت شود.

کم آب بر بودن ، کشت یکساله و گل دهی ۷ ساله ، ارزآوری بالا , زمین های مرغوب برای کشت از جمله مزیت های کشت زعفران در استان همدان  است.

انتهای پیام/غ

۴۰ کیلوگرم زعفران از مزارع نهاوند برداشت شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.