مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر از ادامه برداشت زعفران در این استان خبر داد.

ادامه برداشت زعفران در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مروت‌امیری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر به فصل برداشت زعفران از ۱۰ آبان تا اوایل آذرماه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به طور میانگین میزان برداشت زعفران در هر هکتار ۴ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه امسال کشت زعفران نسبت به سال قبل افزایش داشته است، بیان کرد: سطح زیرکشت زعفران نسبت به سال قبل ۱۵ هکتار افزایش یافته است به‌طوریکه این سطح در سال قبل ۵۸ هکتار بوده و خوشبختانه امسال افزایش داشته‌ایم.

مدیر جهادکشاورزی ملایر به توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: ملایر در تولید گیاهان دارویی همچون زعفران، گل‌محمدی و همچنین کشت پسته در استان از جایگاه بالایی برخوردار است.

مروت‌امیری با بیان اینکه تقاضا برای کشت گیاهان دارویی در این شهرستان روبه افزایش است، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی ۹۲ هکتار و میزان تولید این محصول ۲۳۹.۶ تن است.

وی با اشاره به سطح زیرکشت و تولیدات محصولات زراعی در این شهرستان، بیان کرد: سطح زیرکشت محصولات زراعی ملایر ۴۳۴ هزار و ۵۸ هکتار بوده که از این سطح 173 هزار و 76 تن محصول تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر درباره سهم تولیدات باغی این شهرستان، خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت باغات ملایر ۲۰ هزار و ۸۰۲ هکتار بوده که از این سطح ۲۶۵ هزار و ۴۷۵ تن محصول برداشت شده است.

انتهای پیام/ب

افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.