فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: توجه به کنترل‌های پیش نگر در حوزه جرایم، منجر به کاهش آن می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سردار محمودی فرمانده انتظامی استان در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: هدف پلیس در رویکرد اجتماعی در مقابله با جرایم، کنترل پیش نگر است، ولی این نیازمند کنترل‌های پیش نگر از طرف سازمان‌هایی است که می‌توانند در کاهش سرقت نقش آفرینی کنند.

سردار محمودی افزود: برخورد صرف پلیس با جرم سرقت و دستگیری سارقان پاک کردن صورت مسئله است و مسئول سازی سازمان‌ها می‌تواند این نقیصه را جبران و نه تنها سرقت بلکه سایر جرایم نیز به سمت پلیس سرریز نشود.

وی آموزش همگانی و ارتقاء آگاهی‌های شهروندان را از اقدامات کنترلی پیش نگر پلیس برشمرد و بیان داشت: باید سطح آگاهی شهروندان را با شناسایی محلات جرم خیز، نیازسنجی‌های آموزشی و استفاده از کارشناسان ارتقاء داد و آنان را در تامین و حفظ امنیت با پلیس همراه سازیم.

سردارمحمودی نقش رسانه‌ها در پروسه تولید امنیت اجتماعی را مهم دانست و عنوان کرد: با توجه به گسترش شهرنشینی و تنوع و پیچیدگی جرایم، توانمندسازی افراد جامعه، فرهنگ سازی و نهادینه سازی تعامل و همکاری مردم با پلیس خدمتگزار از رسالت‌های مهم رسانه‌ها است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: پلیس در چارچوب قانون درباره انجام اقدامات از جمله آگاه سازی، اطلاع رسانی و تعامل با مردم و سازمان‌های مردم نهاد و آموزش وپرورش در پیشگیری از وقوع جرم اهتمام دارد و تعیین قدر السهم کلیه دستگاه‌ها و حمایت‌های آنان در ابعاد مختلف می‌تواند در تولید امنیت بالا و ایجاد بستر‌های لازم برای پیشرفت جامعه مثمر ثمر باشند.

انتهای پیام/

جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت در استان قزوین

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار