فرمانده انتظامی استان همدان از شناسايي و دستگيری اعضای باند سارقان منزل و كشف 25 فقره سرقت منزل خبر داد.

دستگیری اعضای باند سارقان منزلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار کامرانی صالح ،فرمانده انتظامی استان همدان گفت : در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در همدان به خصوص در ايام پايانی هفته از واحد های طبقه اول دارای بالكن ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی اظهار داشت : سارقان پس از اطمينان از خالی بودن واحد مسکونی از سكنه در فرصت مناسب با استفاده از آلات و ادوات وارد منزل و اقدام به سرقت طلاجات ، وجه نقد و اشياء كم حجم و با ارزش می کردند .

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در بررسی های میدانی ماموران پلیس از محل های سرقت و آثار به جای مانده سرانجام سركرده باند که در يكی از محله های تهران ساکن و اقدام به سرقت می کرد شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با شناسايی این محل ، 4 نفر سارق شب گذشته در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شدند که در بازرسی از منزل متهمان 450 گرم طلا ، ارز ، اقلام سرقتی ، وسايل خانه و ادوات ارتکاب جرم کشف شد.

 کامرانی صالح ارزش اموال كشف شده را بالغ بر 10 ميليارد ریال دانست و افزود : 2 دستگاه خودرو سواری شاسی بلند و پژو پارس و يك دستگاه موتورسيكلت كه در امر شناسايی و سرقت از آنها استفاده می كردند، توقيف شد.

وی با اشاره به دستگیری مالخر که در چهار راه استانبول دارای مغازه صرافی بوده ابراز کرد : 3 میلیارد و 450ميليون ریال كه در حساب سارقان توسط مالخر بابت فروش ارز خارجی واريز شده بود مسدود شد.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: متهمان به 25 فقره سرقت منزل در سطح شهر همدان اعتراف کردند وكليه محل های سرقت و مال باختگان با راهنمايی سارقان شناسايی و در ادامه يك نفر مالخر ديگر كه دارای مغازه طلا فروشی بود نیز دستگير شد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در مجموع 4 سارق و 2 مالخر دستگیر که به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با قرار قانونی روانه ندامتگاه مركزی همدان شدند.

انتهای پیام/ ش

اعضای باند سارقان منزل دستگیر شدند

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۲۱:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
با توجه باینکه مردم روشهای سرقت را نمیشناسند، به اشتباه تصور میکنند حفاظ یا دربهایی که فلزی هستند و تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشوند مانع ورود سارقین میشوند در حالیکه سارقین اصلا به جنس درب کار ندارند و فقط قفل نصب شده روی دربها را باز، هک یا تخریب میکنند.

پس فقط قفل درب باید ضد دیلم باشه به صورتیکه نه تنها ورود سارقین را از طریق روشهای رایج مثل باز کردن قفل از طریق شاه کلید، هک و توپی زنی غیر ممکن کنه بلکه تخریب قفل از طریق دیلم زنی را هم غیر ممکن کنه که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه، حتی اگر درب ورودی، یک درب چوبی معمولی باشه.

پس برای اطمینان از این موضوع که آیا اون قفلی که فروشنده تحت عنوان ضد سرقت یا ضد دیلم معرفی میکنه واقعا تمام روشهای ورود سارقین را غیر ممکن میکنه، باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کنه تا اطمینان پیدا کنید که قفل، درب، حفاظ، گاوصندوق یا .... واقعا ضد سرقته و فروشنده سعی نمیکنه با بزرگ کردن یک ویژگی اون کالا ، توجه شما را از باقی ویژگیهایی که باید در مقابل سارقین داشته باشه منحرف کنه.

نکته بعدی پیشگیری ورود سارقین از بالکن و پنجره ها است که تنها روش قابل اطمینان نصب حفاظی است که نه تنها امکان فاصله انداختن بین میله ها یا شکستن از نقاط جوش را با جک و دیلم نداشته باشه بلکه قابل بریدن با قیچی آهنبر هم نباشه