استاندار بوشهر گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان بوشهر در شکوفایی اقتصادی کشور این استان به عنوان نمونه در حوزه واردات و صادرات مطرح شود.

استان بوشهر پایلوت حوزه واردات و صادرات کشور شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست تخصصی هم اندیشی استانداران ادوار بوشهر عنوان کرد: توسعه موفق توسعه‌ای مردم محور است و در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های مردم استان مورد توجه است.

وی به توانمندی استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی پرداخت و گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان بوشهر در شکوفایی اقتصادی کشور این استان پایلوت حوزه واردات و صادرات شود.

استاندار بوشهر افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ۷۰ درصد سهم سوخت شناور‌های تجاری این استان با نرخ داخلی تامین می‌شود که این مهم گامی ارزشمند برای کاهش هزینه شناورهاست.

وی بیان کرد: در ارتباط با فعالیت شناور‌هایی که کالا‌های خود را از مبدا کشور‌های حوزه خلیج فارس و عمان به بنادر استان بوشهر بارگیری می‌کنند با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی برای آن‌ها لحاظ می‌شود.

گراوند گفت: در استان بوشهر با فعالیت ۲ هزار و ۳۰۰ فروند شناور ۱۵ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد.

استاندار بوشهر درباره فعالیت‌های استان در زمینه آبیاری تحت فشار نیز گفت: میانگین اجرای آبیاری تحت فشار در برنامه پنجم توسعه سالانه هزار و ۵۳۸ هکتار تعریف شده با این وجود پارسال در سه هزار و ۵۷۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر سامانه آبیاری تحت فشار اجرا شد.

گراوند افزود: امسال نیز برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در همین زمینه برای هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر فصل‌های برنامه تدوین و فعالیت دستگاه‌ها براساس این برنامه طرح ریزی می‌شود.

انتهای پیام/م

توانمندی استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.