به منظور همگانی کردن داژبال، مسابقات استانی این رشته به میزبانی شیراز آغاز شد.

آغاز مسابقات استانی داژبال در شیرازپاک فطرت رییس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: در این دوره از رقابت‌ها ۱۴ تیم حضور دارند که از این تعدا، ۱۰ تیم از شهرستان‌های استان و چهار تیم از سازمان فرهنگی شهرداری، آتش‌نشانی، اتوبوسرانی و باشگاه‌های شیراز هستند.

وی افزود: مبنای برگزاری مسابقات داژبال استان فارس توسعه و تقویت ورزش‌های همگانی در بین تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان است و در کنار آن تکنیک‌های داژبال به علاقه‌مندان حاضر در مسابقات آموزش داده می‌شود.

گفتنی است استان فارس به تازگی در ششمین مسابقات داژبال کشوری مردان و زنان کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، عنوان قهرمانی را بدست آورد.

ورزش داژبال درطی سال‌های اخیر دربسیاری از کشور‌های دنیا گسترش یافته و می‌توان این رشته جذاب را درسطح بین الملل، با اسم‌هایی همچون وسط بازی، وسطی، وسطا، وسط وسط، وسط تنا و وسطو مشاهده کرد که هرتیم دارای چهار بازیکن اصلی و ۲ بازیکن ذخیره می‌باشد.

در بازی داژبال بازیکنان تیم وسط، می‌بایست با جاخالی دادن، خود را ازخطر برخورد توپ دورساخته و همچنین با دریافت توپ یا همان گل بوسیله دست، اقدام به اخذ امتیاز نمایند.

تمامی فعالیت‌های انجمن داژبال، درسطح استان‌ها توسط کمیته داژبال استان و تحت نظارت هیات ورزش‌های همگانی و فدراسیون ورزش همگانی انجام می‌پذیرد.
انتهای پیام/م

رقابت‌های داژبال فارس، راهی برای تقویت ورزش همگانی در بین مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.