امام جمعه کرمانشاه گفت:جوامع دانشگاهی باید در تربیت دانشجوی ضدآمریکایی اهتمام ویژه داشته باشند و دانشجویانی با روحیه عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی به جامعه تحویل دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آیت‌الله ‌مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه این هفته در جمع نمازگزاران کرمانشاهی با دعوت همگان به تقوی و رعایت عدل الهی به سخنان رهبر معظم انقلاب در اجلاس سراسری نماز اشاره کرد گفت: نماز با خشوع در جامعه تاثیر گذار است و باید این عمل عمیقا بر رفتار و کردار ما تاثیر بگذارد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه ترویج نماز را جزء وظایق حکومت اسلامی دانست و یاد آور شد ترویج نماز در مدارس زمینه ساز ترویج فرهنگ ناب اسلامی و مستحکم نمودن اخلاق در جامعه است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به صعه‌ی صدر و شرح صدر در قرآن کریم نیز گفت: در این باره به وضوح اشاراتی شده است؛ زمانی که حضرت موسی برای بشارت و انذار نزد فرعون می رود از خداوند شرح صدر طلب میکند و همچنین این امر در اسلام نیز بسیار مورد تاکید است چراکه از مهم‌ترین سلاح‌ها در مقابل مستکبران است.

علما با تاکید بر شرح صدر بیان کرد: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب از داشتن شرح صدر است که در مقابل استکبار می‌ایستند و علیه شان موضع گیری میکنند، داشتن شرح صدر به انسان جرات و روحیه استقلال طلبی می‌بخشد.

وی در خبط‌های دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه با اشاره به روز دانشجو خاطرنشان کرد: ۱۶ آذر ماه و روز دانشجو جایگاه ویژه‌ای است و باید آن را گرامی داشت چراکه به فرموده‌ی امام بزرگوارمان، کلید سعادت کشور به دست دانشجویان است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به دیگر بیانات در خصوص روز دانشجو عنوان کرد: همانگونه رهبر معظم انقلاب بر دانشجوی ضد استکبار و ضد سلطه تاکید دارند این انتظار حاصل می شود که جوامع دانشگاهی در تربیت دانشجوی ضد آمریکایی اهتمام ویژه داشته باشند و دانشجویانی با روحیه‌ی عدالت طلبی و آزادی خواهی به جامعه تحویل دهند.

وی همچنین در پایان به مناسبت‌های گوناگون در هفته پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: شهادت آیت الله دستغیب و شهید کشوری درس‌های بسیاری به ما آموخته است و باید از راه این شهیدان صیانت شود.

انتهای پیام/ب

دانشگاه ها دانشجویان با روحیه عدالت طلبی و آزادی خواهی تربیت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.