شرایط و ضوابط پرداخت حقوق و مزایای ایام بیماری به بیمه شدگان تأمین اجتماعی که تحت معالجات پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند و موقتا به مرخصی می‌روند را در این گزارش بخوانید.

شرایط پرداخت حقوق ومزایا در ایام بیماری ومرخصی استعلاجی به بیمه شدگان توسط سازمان تأمین اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیمه شدگانی که به سبب بیماری‌های عادی و یا بیماری‌های ناشی از شغل، حوادث ناشی از کار و یا غیر ناشی از کار برای مدتی قادر به انجام کار نیستند، برای دریافت حقوق ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.


بیشتر بخوانید:چه زمانی شکایت کارگر از کارفرما قانونی است؟ 


لازم به ذکر است، اگر مدت استراحت بیمه شده در هر نوبت از ٧ روز و در مجموع طی یک سال از ١٥ روز بیشتر نشود، تأیید آن توسط پزشک معالج کافی خواهد بود.

بر اساس قوانین سازمان تأمین اجتماعی، در صورتی که مدت استراحت بیش از ١٥ روز و کمتر از ٦٠ روز باشد، باید به تأیید پزشک معتمد سازمان برسد و چنانچه مدت استراحت بیمه شده ٦٠ روز و بیشتر در سال باشد، باید به تأیید شورای پزشکی تأمین اجتماعی برسد.


بیشتر بخوانید: فرآیند احراز سوابق بیمه و ادعای بیمه نشدن چگونه است؟ 


بر این اساس، حقوق و دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری قادر به کار نباشد، پرداخت می‌شود و حقوق بیمه شده‌ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود، از اولین روز محاسبه و پرداخت شده و در صورتی که بیمه شده‌ای بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود، حقوق از روز چهارم محاسبه و پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید: شرایط پرداخت هدیه ازدواج به بیمه شدگان تأمین اجتماعی 


لازم به ذکر است، برای دریافت حقوق و دستمزد ایام بیماری، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشک معتبر به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کند و مدت دریافت حقوق جزء سوابق پرداخت بیمه محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، تأمین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
totiya
۲۲:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
سلام
مدت یک سال ونیمه بیمه بی کاری میگیرم
امسال باوجود این تورم سنگین اداره بیمه حقوق مارو افزایش نداده
چند بارم به بیمه مراجعه کردم و هر بار با عصبانیت بهم گفتن فقط حقوق کارگر ساده
افزایش پیدا کرده
میگیم چرا ؟
میگن ما نمیدونیم برید یقه قانون گذار رو بگیرید اولا که ما 20سال پول بیمه دادیم با رقم های بالا هم دادیم هر سال هم با افزایش دادیم
این سه سال بیمه بیکاری هم که برا ما بریدین
در این مدت 20سال پولش رو قبلا گرفتین
منم به اندازه حقوقم بیمه و مالیات دادم
این حق منه که هر سال حقوق بیمه بیکاریم با توجه به تورم افزایش پیداکنه
با 2میلیون و ششصد که پارسال تایین کردن امسال با هزینه های درمانی دخترم و تورمی که ایجاد شده نمیشه بیشتر از 18روز زندگی کرد
آخرین اخبار