چهارمین جاده زیبای جهان :

جاده چالوس عصر شانزدهمین روز آذرماه یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده چالوس از عصر شانزدهمین روز آذرماه خبر داد.

سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: رفت و آمد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه ۱۶ آذر از کرج به مرزن آباد ممنوع است.

وی افزود: با  اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ امروز از مرزن آباد به کرج یکطرفه می‌شود.

سرهنگ قدمی با بیان اینکه این محدودیت ترافیکی در صورت نبودن ترافیک سنگین لغو می‌شود، گفت: هم اکنون رفت و آمد خودرو‌ها در جاده چالوس عادی و روان است.

رئیس پلیس راه مازندران افزود: کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

سرهنگ قدمی گفت: مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

جاده چالوس چهارمین جاده زیبای جهان یکی از جاذبه‌های گردشگری دردنیاست که به تازگی ۸۵ ساله شد.

جاده چالوس و به تعبیری چهارمین جاده زیبای جهان در ذهن و روح ایرانیان فقط یک راه ارتباطی نیست، این جاده از کرج در استان البرز آغاز و به شهرستان چالوس در استان مازندران ختم می‌شود.

نام رسمی جاده چالوس جاده ۵۹ است؛ در آذرماه سال ۱۳۱۲ این جاده افتتاح شد، اما تنها یک افتتاح نمادین در آن روز‌ها صورت گرفت، حدود ١٠سال به طول انجامید تا کار احداث جاده بطور کامل به اتمام برسد و در حال حاضر نیز عملیات‌های مختلف راهداری برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت آن در مقاطع مختلف از سال دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ آ

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار