مدیر امور منابع آب شهرستان سمیرم گفت : خوشبختانه بارش‌های اخیر بخشی از کمبود آبی سدهای کمانه ، قرقاچ و حنّای این شهرستان را جبران کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شنتیا زاهدیان مدیر امور منابع آب شهرستان سمیرم با اشاره به بارش‌های اخیر شهرستان اظهار کرد:  سطح آب در سد "کمانه" که در غرب سمیرم قرار دارد یک متر بالاتر آمده است.

وی میزان آب موجود در سد کمانه را از ابتدای سال آبی ۹۷-96 دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود : در پایان سال ۹۶ سد کمانه سمیرم با کاهش ذخایر آبی رو به رو بود که خوشبختانه بارش‌های اخیر بخشی از کمبود آبی این سد را جبران کرده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان سمیرم با اشاره به وضعیت سد قرقاچ سمیرم خاطرنشان کرد: این سد نیز در بارش‌های اخیر با سه دهم میلیون مترمکعب افزایش آب داشته است در حالی که ذخیره آن در پایان سال آبی ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ معادل چهار میلیون و ۸۳۰ هزار متر مکعب بوده است.

زاهدیان با بیان اینکه وضعیت سد حنّای سمیرم در قسمت شرقی این شهرستان ، بحرانی است ، گفت : بارش‌های اخیر تاثیر محسوسی در سطح آب سد حنّای سمیرم داشته است و اکنون میزان ذخایر آبی این سد به یک میلیون و ۶۶ هزار مترمکعب می‌رسد.

وی تصریح کرد: حجم آب پشت سد حنّا تنها برای حفظ پایداری آن کارایی دارد و در صورت تداوم بارندگی‌ها در شرق سمیرم، افزایش تدریجی ذخیره این سد مخزنی با ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب را به دنبال خواهد داشت.

مدیر امور منابع آب شهرستان سمیرم همچنین از جاری شدن دوباره چشمه خوانسار در شمال شهر سمیرم خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تداوم بارش‌ها بار دیگر حیات را به این مادر چشمه بازگرداند.

 

انتهای پیام/م

تاثیر محسوس بارش‌های اخیر بر ذخایر آبی شهرستان سمیرم

برچسب ها: وزارت نیرو ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار