سرپرست استانداری فارس گفت: سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران عمدتا تمرکز بر راه کارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

سیاست نظام تمرکز بر راه کارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که همه مسئولان ارشد نظام در خصوص آسیب های اجتماعی و به ویژه مواد مخدر در سطح جامعه دغدغه دارند، گفت: رویکرد نظام این است که زمینه‌ای برای حداقل نمودن آسیب ها فراهم آورد زیرا پس از وقوع آسیب ها، هزینه های کنترل و مدیریت آنها بسیار زیاد می شود و گاهی خارج از توان دولت خواهد بود.

وی ادامه داد: دو دسته اقدامات در خصوص آسیب های اجتماعی وجود دارد که شامل پیشگیری و اقدامات پس از وقوع آسیب ها است و شرح وظایف دستگاه ها نیز در این زمینه ها مشخص شده است اما اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید بیش از گذشته و به عنوان یک مسئولیت جمعی، با همدلی و هم افزایی برای مدیریت این آسیب ها تلاش نمایند.

سرپرست استانداری فارس با تاکید بر این که باید متولی هر وظیفه و مسئولیت مشخص شود و دستگاه های همکار نیز در حد توان به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز باید با نظارت و پیگیری لازم، گزارش اقدامات انجام شده را در جلسات شورا ارائه دهد.

مهندس رحمانی از اقدامات انجام شده در راستای اصلاح و تربیت و درمان زندانیان خاصه معتادین تقدیر و با تاکید بر اینکه تمام اهتمام دستگاهها جهت کاهش زندانیان به کار گرفته شود افزود: درصد بسیار بالایی از زندانیان افرادی هستند که می توانستند به عنوان نیروهای مفید در حوزه اقتصادی استان فعال باشند و متاسفانه الان در زندان ها حضور دارند و آسیب هایی برای خود، خانواده شان و جامعه ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به وضعیت زندانیان استان فارس به لحاظ سن، میزان تحصیلات و وضعیت اشتغال، ادامه داد: باید راه کارهایی برای افزایش تحصیلات و آموزش آنان، همچنین ایجاد اشتغال پس از آزادی و تسهیل ورود به سطح جامعه، کنترل و مراقبت بعد از خروج ، برنامه ریزی و ارائه گردد.

وی با بیان این که باید از ظرفیت مساجد به عنوان یکی از مهم ترین مراکز اجتماعی کشور برای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با آسیب های اجتماعی استفاده شود، ادامه داد: این ظرفیت‌ها باید احیا شود و تلاش شود در این زمینه از راه کارهای غیر بودجه‌ای استفاده شود.
انتهای پیام/م

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار