رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیمه ها در کنار بانک وبورس اجزا مهم اقتصادی هستند که نقش بیمه ها تاثیرگذارتر است.

بیمه هاجز مهم اقتصاد کشور هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  دکتر پور ابراهیمی درنشست  با مدیران بیمه ایران نمایندگی شهرستان های استان کرمان، گفت: اقتصاد از سه جز مهم بانک‌ها ، بیمه‌ها و بورس‌ها تشکیل شده است.

وی  دراین دیدار که به میزبانی بیمه ایران در کرمان برگزار شد،با اشاره به اینکه این سه جز نقش مهمی در اقتصاد کشور دارندافزود: اثرگذارترین این‌ اجزا بیمه هاست بیمه‌ها از چند جهت اهمیت دارند یکی ماموریتی که در صنعت دارند که بیمه ایجاد پوشش  برایریسک می‌کنند، دیگری اهمیت بیمه‌ها در اقتصاد است پوشش ریسک شان از منظر جذب منابع سرمایه‌گذاری و انتقاد ناشی از سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:دربخش منابع سرمایه گذاری، هر کس بخواهد پوشش ریسک را در جهت منافع خود قرار دهد باید از این منابع استفاده کند اگر ما با رویکردی کوتاه‌مدت جلو برویم سرمایه‌گذاری و جذب منابع را هم داریم اگر در صنعت بیمه سراغ رشته عمر برویم رویکرد ما رویکردی بلند مدت است و بلند مدت یعنی اینکه منابع کوتاه مدت با سرمایه گذاری بلند مدت همراه می‌شود .
وی با تاکید براهمیت بیمه هایی مانند بیمه ایران اظهارداشت: امروزه اگر می‌خواهیم خدمات بیمه‌ای ارائه کنیم اگر بدون توجه به جایگاه ریسک پذیری به این صنعت اقدام کنیم نگرانیم که خود این صنعت مشکل پیدا کند  ونگران صنعت بیمه از این لحاظ هستیم که تقویت نشود .

پور ابراهیمی بیان داشت: اطلاعات صنعت بیمه متفاوت است و تقریباً بخش عمده‌ای از کارکرد بیمه ایران از نظر شاخص توانگری شاخص مطلوبی نیست، به گونه ای که ۵۰% این شاخص بالای عدد ۲ قرار میگیرد.

حسن عماد آبادی مدیریت شعب بیمه ایران استان کرمان نیز دراین نشست گفت: شرکت سهامی بیمه ایران عملکردش نسبت به هشت ماه گذشته بسیار مطلوب شده است. در شش ماه بیش از شش هزار میلیارد تومان در کل کشورما حق بیمه تولیدی داشتیم و سه هزار و ششصد میلیارد تومان خسارت رادر کشور پرداخت کردیم .

وی تصریح کرد:نسبت پرداخت خسارت ما سال گذشته در شش ماه ۷۵ درصد بوده و امروزه ۶۰ درصد است که این بحث کل بیمه ایران در کشور است.

وی با بیان اینکه  شرکت‌های بیمه استان کرمان بیش از ۳ درصد حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص می‌دهند بیان داشت: سالانه هفتصدو پنجاه میلیارد تومان حق بیمه تولیدی توسط 1هزار دفتر فروش و 22شرکت و33 شعبه این شرکت‌ها در استان ایجاد می شود.

عمادآبادی تصریح کرد: چالشی که دربیمه ایران داریم این است که به مقدار یک سوم این بیمه نامه‌های داخلی استان متعلق به شرکت‌های بزرگ و نمونه داران عمده و شرکت‌های معدنی و صنعتی داخل استان است ولی شرکت های بزرگ چون دفاتر شان خارج از استان است بیمه نامه نیزتوسط نمایندگان بیمه درخارج از استان برایشان صادر میشود.

وی گفت:این مسئله یکی از چالش‌های صنعت بیمه در استان است ودرنهایت عوارض و مالیاتش در استان پرداخت نمی شود.

انتهای پیام/ح

بیمه ها جزمهم اقتصاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار