استاندار چهارمحال و بختیاری در پیامی به مناسبت روز دانشجو تأکید کرد: شانزدهم آذر نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«شانزدهم آذرماه، طلیعه‌ای از ایثار، عزت، شکوه و نمادی ماندگار از روحیه استعمار ستیزی و آرمان خواهی دانشجویانی با بصیرت، آگاه و دور اندیش است که همچون چراغی، آگاهی و بیداری را در جامعه روشن نگه می‌دارند.
امروز دانشجویان، این منادیان حق و حقیقت و صاحبان فکر و اندیشه با پشتکار و اراده پولادین خود، حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی و فتح قلل رفیع باور‌ها و اندیشه‌های ناب را در سر می‌پرورانند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.
اینجانب، ضمن گرامیداشت روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای عزیز دانشجو، این روز را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان به تمامی دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری تبریک عرض می‌کنم.
امید است بتوان در سایه همدلی و تعامل، با حفظ فضای توأم با نشاط و پویایی، تکثر و تضارب آرا در محیط‌های علمی و دانشگاهی در جهت پیگیری و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، ادامه دهنده راه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام باشیم.»

۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‎رضوی سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و در پی اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران، به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

انتهای پیام/خ

تبریک استاندار به مناسبت روز دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.