۱۶ آذر نشان پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ارسلان خالدی فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری، در پیامی، فرا رسیدن سالگرد حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: کشور در مسیر رشد و توسعه نیازمند تلاش مجدانه همه کسانی است که به عنوان ارکان موثر و تاثیر گذار و قشر فرهیخته در حوزه‌های مختلف بویژه تربیت نیروی انسانی ایفای نقش می‌نمایند.

در این میان انگیزه و تلاش دانشجویان برای کسب مدارج علمی و حرکت در مسیر پژوهش و فناوری می‌تواند در رشد و بالندگی کشور شتاب ایجاد نماید.

در ادامه این پیام، ضمن تقدیر از دانشجویانی که بهترین سال‌های عمر خود را به کسب دانش و علم آموزی اختصاص داده اند، از آنان خواسته شده است تا از فرصت‌های پیش رو برای کسب هر چه بیشتر مهارت علمی و عملی برای ورود به عرصه‌های کار و تولید استفاده کنند.

این پیام می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به چنین روز‌های غرورآفرینی مرهون رشادت و شهادت خیل عظیمی از جوانان و انسان‌های ارزشمند و پایبند به اصول اخلاقی و اعتقادی است و ۱۶ آذر، نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد و یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیر‌های استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.

در پایان این پیام تأکید شده است: بدون شک دانشجویان فرهیخته کشور ما با سلاح علم و دانش و اخلاق و بصیرت سیاسی و در سایه منویات مقام معظم رهبری، در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت خواهند کرد و کشور را در مسیر رشد و بالندگی یاری خواهند رساند.

گفتنی است: ۱۶ آذر به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی (آذر) شریعت‎رضوی ۳ دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ و در پی اعتراض به حضور معاون رئیس جمهور وقت آمریکا، به عنوان روز دانشجو نامگذاری گردید.

انتهای پیام/ش

پیام تبریک روز دانشجو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.