زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر در بندرعباس استان هرمزگان رخ داد که بزرگترین زلزله این هفته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌های رخ داده در کشور را از 11 تا 15 آذرماه را به اطلاع می رسانیم، 65 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

 شنبه ۱۰ آذر ماه

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر رخ داده است؛ در نایبند استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر گزارش شده است، در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر رخ داده است، در قصر شیرینی استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در فراشبند استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در بندر عباس/ ثبت ۶۵ زمین لرزه در کشور


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


 یکشنبه ۱۱ آذر ماه

در گنبد کاووس استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در هشتپر استان گیلان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بازرگان استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است.

در دریاچه نمک استان قم زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر ثبت شده است؛ در نظرشهر استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۹ کیلومتر گزارش شده است، در ازگله استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در گلبار استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

 دوشنبه ۱۲ آذر ماه

در اهرم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در جوکار استان همدان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در جزیره هندورابی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر گزارش شده است، در کوهبنان استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر گزارش شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

سه شنبه ۱۳ آذر ماه

در دریاچه نمک استان قم زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است؛ در بندرعباس استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بابامنیر استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

بزرگترین زلزله هفته در بندر عباس/ ثبت ۶۵ زمین لرزه در کشور


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


در صالح آباد استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر بوده است، در شوئیشه استان کردستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

چهارشنبه ۱۴ آذر ماه

در گزنگ استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در شوش استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در فیض آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر گزارش شده است، شهرضا استان اصفهان را زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر لرزاند.

در گیلان غرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر گزارش شده است، در جناح استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در درب بهشت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در بندر عباس استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به وقوع پیوسته است.


بيشتر بخوانيد: زلزله؛ غول خفته ايران زمين


بزرگترین زلزله هفته در بندر عباس/ ثبت ۶۵ زمین لرزه در کشور

پنجشنبه ۱۵ آذر ماه

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در سیرک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در دیباج استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در گلباف استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام /

برچسب ها: زلزله ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
کرمان
آخرین اخبار