زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر سرپل ذهاب استان کرمانشاه را لرزاند، زلزله‌ای که بزرگترین زلزله این هفته بوده است.

بزرگترین زلزله هفته در سر پل ذهاب/ ثبت ۱۰۹ زمین لرزه در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از 3 تا 8 اذر ماه  را به اطلاع می رسانیم، تعداد 119 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳ آذرماه

در بندر گناوه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتر گزارش شده است، در اشتهارد استان البرز زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر رخ داده است.

در اشتهارد استان البرز زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر به وقوع پیوسته است.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


یکشنبه ۴ آذرماه

در دوزه استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر گزارش شده است؛ در درز استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر گزارش شده است، در تیکمه داش استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است.

در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۴.۴ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر بوده است. در قصر شیرین زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر گزارش شده است، در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

بزرگترین زلزله هفته در سر پل ذهاب/ ثبت ۱۰۹ زمین لرزه در کشور

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در سرپل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر این استان را لرزاند.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در قصر شیرین زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است.

دوشنبه ۵ آذرماه

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر رخ داده است؛ در سومار استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر گزارش شده است. در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است. زلزله دیگر این استان به بزرگی ۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر این استان را لرزاند.

در سر پل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است، در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر رخ داده است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر گزارش شده است، در کلمه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتر گزارش شده است.

در نوخندان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است. در فریدون‌شهر استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در کنارتخته استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در سر پل ذهاب/ ثبت ۱۰۹ زمین لرزه در کشور


بیشتر بخوانید: راهکار کشورهای پیشرفته برای مقابله با زلزله در مدارس


در خشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر به وقوع پیوسته است. در بروجرد استان لرستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در بابامنیر استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در قصر شیرین زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است، در تیکمه داش استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوسته است.

سه‌شنبه ۶ آذرماه

انبار الوم استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر لرزاند؛ در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر بوده است، در سرپل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است.

در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر گزارش شده است؛ در سرپل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر رخ داده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر گزارش شده است. در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر ثبت شده است.

در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عقم ۱۳ کیلومتر رخ داده است، در جویبار استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر در عمق ۱۶ کیلومتر به ثبت رسیده است، در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتر به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید: آدرس دقیق گسل‌های تهران/ زلزله با فلات ایران چه خواهد کرد؟


چهارشنبه ۷ آذرماه

در مزایجان استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است؛ در سرپل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر ثبت شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر بوده است، در درب بهشت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتر گزارش شده است.

بزرگترین زلزله هفته در سر پل ذهاب/ ثبت ۱۰۹ زمین لرزه در کشور

در دوزین استان گلستان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر به ثبت رسیده است، در خانه زنیا استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر گزارش شده است، زلزله دیگر این استان به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر بوده است، بار دیگر زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۷ کیلومتر این استان را لرزاند.

در دهرم استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر در عمق ۲۵ کیلومتر رخ داده است، در قصرشیرین زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتر به ثبت رسیده است، در هجدک زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر در عمق ۶ کیلومتر گزارش شده است، در نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است.

در شنبه استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۵ کیلومتر رخ داده است، در سرپل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به ثبت رسیده است.

پنجشنبه ۸ آذرماه

در لامرد استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر گزارش شده است. در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در کیاسر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در قصر شیرین زلزله‌ای به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در سر پل ذهاب زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق ۸ کیلومتر گزارش شده است، در مشکین شهر استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ ریشتر در عمق ۹ کیلومتر به ثبت رسیده است.

در کیاسر استان مازندران زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به وقوع پیوسته است؛ در قصر شیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر رخ داده است، در سر پ ذهاب زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است، در گیلانغرب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله ، حوادث ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار