معاون بازرسی و معادن اداره صنعت و معدن و تجارت در خصوص وضعیت بازرسی در ۸ ماهه نخست امسال گفت:طی ۸ ماهه گذشته حدود ۲۴۵ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی و توزیع انجام شده است.

۲۴۵ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی و توزیع انجام شده است.در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی با خرد معاون بازرسی و معادن اداره صنعت و معدن و تجارت در خصوص وضعیت بازرسی در ۸ماه گذشته گفت: با اجرای طرح‌های جدید ورود گسترده‌ای در دو بعد نظارت و کنترل بر بازار و برخورد با گرانفروشی و احتکار با هماهنگی دستگاه قضایی داشته باشیم.
 
با خرد افزود: در این راستا برای مدیریت بازار از همه ظرفیت استان اعم از اصناف، سازمان صنعت، معدن وتجارت، تعزیرات حکومتی وحتی بسیج استفاده می‌کنیم.

وی اظهار اشت: در عین آنکه از ابتدای سال هم بحث نظارت و کنترل بر بازار با جدیت دنبال شده و طی ۸ ماهه گذشته حدود ۲۴۵ هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی و توزیع انجام شده است.

با خرد ادامه داد: در این میان بزرگترین پرونده احتکار رسیدگی شده در حوزه‌های لوازم یدکی، برنج، حبوبات و لوازم خانگی بوده است.

معاون بازرسی و معادن اداره صنعت و معدن و تجارت اظهار داشت: در کنار این اقدام اصناف هم با اجرای هفت طرح مجزا اقدام به خودنظارتی و کنترل بر بازار کرده اند.

وی افزود: کل پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی هم ۲۶ هزار مورد است که در این مدت در مجموع با حساسیت و عملکرد مطلوب این اداره کل ۲۸ هزار پرونده رسیدگی شده که عملکرد ۱۰۸ درصد‌ی تعزیرات را نشان می‌دهد.

معاون بازرسی و معادن اداره صنعت و معدن و تجارت در خصوص پرونده های احتکار که به آن ها رسیدگی شده تصریح کرد: در این مدت ۵۹ پرونده احتکار، اختفا و امتناع مجموع به ارزش ۳۲۸ میلیارد ریال تشکیل و رسیدگی شده و یا در دست بررسی است.
 
وی اظهار کرد: نظارت در حوزه نهاده‌های دامی و کشاورزی هم جدی‌تر ادامه می‌یابد.

با خرد تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف و انجام کار تخصصی مقرر شده بازرسی در این حوزه با کمک و همکاری جهاد کشاورزی استان انجام شود.
 
با خرد معاون بازرسی و معادن اداره صنعت و معدن و تجارت در پایان از ایجاد کارگروهی با نام کارگروه مبارزه با احتکار خبر داد.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

ایجاد کارگروهی برای مبارزه با احتکار

برچسب ها: استانداری ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.