مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

اجرای طرح تولید سالم 8 محصول کشاورزی

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در حوزه محصولات سالم وزارت جهادکشاورزی از اجرایی شدن طرح تولید سالم 8 محصول کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید سعادت، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در حوزه محصولات سالم وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هم اندیشی کشاورزی حفاظتی و استانداردسازی تولیدات کشاورزی با محوریت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در گفت: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی طرح تولید سالم 8 محصول کشاورزی وارد مرحله اجرایی شد.

وی بیان داشت: این محصولات شامل خیار، هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، سبزی ها و صیفی جات در راستای ارتقاء سلامت، تولید خواهد شد اما منتج به گواهی نمی شود.

سعادت با تاکید بر لزوم تولید ارگانیک و گواهی شده محصولات کشاورزی در کشور با هدف ارتقاء سلامت مردم تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در این راستا از تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده حمایت می کند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در حوزه محصولات سالم وزارت جهادکشاورزی اذعان داشت: همه مراحل تولید محصول از مزرعه تا سفره در تولید محصولات گواهی شده و ارگانیک قابل رصد است و مصرف کننده با آگاهی کامل و اطمینان از سالم بودن آن، فرآورده را مصرف می کند.

سعید سعادت با اشاره به ضرورت شناسایی مناطق مختلف خوزستان برای تولید محصولات سالم اظهار کرد: دزفول و احتمالا رامهرمز شرایط لازم را برای تولید محصول سالم دارند، ولی سطح زیر کشت محصولات و مکان آن باید با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی باشد.

وی مطالبه گری مردم را در شتاب بخشیدن به تولید محصول سالم، گواهی شده و بهداشتی موثر دانست و افزود: باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود تا مردم به مصرف محصولات سالم و گواهی شده ترغیب شوند.

سعادت اظهار داشت: در سال های آینده با تجربه اندوزی و افزایش سطح آگاهی کشاورزان، امکان توسعه عمل آوری محصولات ارگانیک و گواهی شده در همه نقاط کشور فراهم می شود، ولی آنچه مهم و تعیین کننده است ترغیب مردم به مصرف اینگونه محصولات است.

انتهای پیام/گ

تولید محصولات کشاورزی ارگانیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.