مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی از اختصاص اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت غلات و دانه های روغنی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رقیه سلطانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی با اشاره به آغاز کشت پاییزه غلات و دانه های روغنی در این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا 30 آذرماه سال جاری گفت: سطح مصوب کشت در سال این شهرستان ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم و ۷۰۰ هکتار کلزا بوده که با توجه به بارش خوب باران و استقبال کشاورزان پیش بینی می شود این مقدار افزایش یابد.

وی بیان داشت: پیش بینی شده امسال ۱۶ هزار هکتار از زمین های دیم این شهرستان به زیر کشت رود که از این میزان، ۱۰ هزار به هکتار گندم، یک هزار و ۵۰۰ هکتار به کلزا و ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به جو اختصاص یابد.

سلطانی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۴۶۵ تن کود از نوع فسفاته، پتاسه و اوره بین کشاورزان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی در ادامه افزود: تاکنون میزان بذر جذب شده گندم ۴۰۰ تن، کلزا ۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و جو ۲۲ تن بوده، ضمن اینکه میزان بذر خود مصرفی گندم و جو بوجاری شده توسط دستگاه های بوجاری شهرستان ۲۰۰ تن است.

این مقام مسئول اذعان داشت: سال گذشته نیز حدود ۴هزار و ۹۰۰ تن گندم و ۵۵۰ تن کلزا در این شهرستان تولید شد که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارندگی زود هنگام و مناسب این مقدار به ۸ هزار تن گندم و یک هزار تن کلزا افزایش یابد.

به گفته رقیه سلطانی، شهرستان لالی از نظر کشت کلزا دیم جزء شهرستان های برتر استانی و کشوری است.

وی ارقام کشت شده گندم را مهرگان، چمران ۲، کریم و برات و رقم کلزا را تراپر و آگامکس عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت محصولات پاییزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.