به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پیمان اسدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان گفت: تکنسینهای ۱۱۵ لوشان که برای خدمت رسانی به خانم ۶۵ سالهای اعزام شده بودند، ضمن ارایه خدمت در زمان کمتر از ۸ دقیقه، در کمال ناباوری مورد تهاجم و ضرب شتم همراهان بیمار قرار گرفتند.
وی افزود: نیروهای اورژانس پس از بررسی وضعیت بیمار دریافتند وی فاقد علایم حیاتی است، و بلافاصله احیای قلبی ریوی را برای بیمار آغاز کردند که در حال انتقال بیمار به آمبولانس، در کمال ناباوری توسط همراهان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ پس از این اتفاق نیز دست از خدمت برنداشتند و بیمار را به داخل آمبولانس انتقال داده و ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی وی را به بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل انتقال دادند. به دنبال وقوع این حادثه یکی از تکنسینهای اورژانس از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد و آمبولانس اورژانس نیز آسیب دید.
مدیر مرکز اورژانس گیلان اظهار داشت: الویت پرسنل فوریتهای پزشکی نجات جان مردم و خدمت رسانی به مصدومان و بیماران است. در این زمینه، ایجاد حس همدلی، صبر، خویشتن داری و احترام متقابل بین بیمار و همراهان وی با کادر درمان، از راهبردهای اورژانس گیلان است. اما متاسفانه تکرار این گونه حوادث میتواند بسیار نگران کننده باشد.
اسدی گفت: تکنسینهای اورژانس در سختترین شرایط آب و هوایی، به صورت ۲۴ ساعته و حتی در تعطیلات در حال خدمت رسانی بوده و در خط مقدم جبهه درمان هستند و ایجاد چنین برخوردهایی علاوه بر هتک حرمت، میتواند میزان توان و کارایی کادر اورژانس را در ارایه خدمات موثر کاهش دهد.