رئیس کل دادگستری مازندران گفت: تمام قد در مقابل تعطیلی واحد‌های تولیدی در استان می‌ایستم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهم تولید و صنعت در مازندران تعطیل شود، گفت: اگر متوجه شوم کدام بانک در مقابل تولید است مستقیما و تمام قد در مقابل او می‌ایستم، چراکه نباید سنگر‌های تولید را از دست بدهیم.

وی تعطیلی تعداد بسیاری از واحد‌های تولیدی مازندران را غیرقابل قبول دانست و افزود: تعطیلی واحد‌های تولیدی در حقیقت در راستای رسیدن دشمن به اهدافش است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران گفت: اگر در صنعت و تولید دچار چالش شویم نظام، ملت، بانک داران و تولیدکنندگان با مشکل مواجه می‌شوند و با غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی فقط دشمن سود می‌برد.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و دادگستری باید در خدمت تولید باشند؛ تولید نیز باید در خدمت همه باشد.

وی گفت: بانک‌ها اگر می‌دانستند توجیه اقتصادی وجود ندارد اساساً نباید وام می‌دادند و حالا که وام دادند آن واحد تولیدی نباید غیرفعال باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در اسرع وقت واحد‌های تولیدی غیرفعال باید فعال شوند و غیرفعال بودن این تعداد واحد تولیدی برخلاف تاکیدات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه کسی حق ندارد واحد صنعتی و تولیدی را در استان تعطیل کند، گفت: قانون برای آرامش ملت وضع شده و در مقابل و یا برای ایجاد مشکل برای ملت وضع نشده است و نباید جامعه به واسطه قانون در حوزه صنعت با مشکل مواجه شود.

حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به اینکه واحد‌های ثبتی حق ندارند در جهت تعطیلی واحد‌های تولیدی حرکت کنند، افزود: اعتقادی به تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی نداشته و در این مسیر با هیچ فردی تعارف ندارم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم بانک‌ها را نادیده بگیریم، ولی واحد‌های تولیدی هم نباید تعطیل شوند، گفت: بانک‌ها می‌توانند در راستای مطالبه حقوق خود، واحد‌های تولیدی و صنعتی را تملک کنند، ولی باید با مدیریت مشارکتی با مالک و یا بطور انحصاری واحد را فعال نگهدارند و بر این مساله به صورت عملیاتی تاکید دارم که اگر ببینم به دلیل مسائل مالی، واحد تولیدی تعطیل شده در مقابل این مساله قاطعانه ایستادگی می‌کنم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به این مطلب که تعطیلی، مزایده و توقیف مراکز تولیدی و صنعتی به خیر و صلاح هیچ فردی نیست، افزود: بی برنامگی، ناهماهنگی و منفعت طلبی بزرگترین مشکل تولید در استان است که باید این مسائل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی فرد هر واحد صنعتی و تولیدی را یک سنگر اقتصادی عنوان کرد و گفت: مجموعه دولت در استان با حضور استاندار جدید با انسجام و همدلی تلاش کنند تا مشکلات تولید در استان حل شود.

لازم به ذکر است در ۶ ماه نخست امسال، ۳۲۱ پرونده به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان وارد و از این تعداد ۱۱۸ پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام/ م

پیگیری وضعیت واحد‌های تولیدی تعطیل در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار