یک واحد صنعتی نساجی در شهرک صنعتی بشل سوادکوه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در آیین افتتاح واحد تولیدی نساجی در شهرک صنعتی بشل سوادکوه بر ضرورت تخصص گرایی محصولات تولیدی استان تأکید کرد و گفت: برندسازی محصولات تولیدی استان راهکار حل مشکل بیکاری و رونق دادن به اقتصاد مازندران است.

وی افزود: همچنین برندسازی محصولات بویژه در بخش کشاورزی با ظرفیتی که مازندران دارد می‌تواند وضعیت معیشتی مردم را متحول کرده و اشتغال پایدار در روستا‌ها ایجاد کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گام نخست در برندسازی را ورود تخصصی به مسیر تولید دانست و گفت: یکی از ضعف‌ها و مشکلات ما در بخش تولیدی در سال‌های گذشته این بوده که افراد بدون توجه به تخصصشان و بدون اینکه آگاهی لازم از چرخه تولید محصولات اعم از کشاورزی و صنعتی داشته باشند، وارد کار شدند و در کار خود شکست خوردند.

وی افزود: ورود نادرست به تولید سبب شده تا یک عده به نام تولید تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند، ولی نه تولیدی ایجاد کردند و نه توانستند اشتغالی برای جوانان رقم بزنند.

حسین زادگان وظیفه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی را در تشخیص سرمایه گذار واقعی مهم توصیف کرد و گفت: همه باید احساس مسئولیت کنیم و اجازه ندهیم افراد ناوارد، ناآگاه و سودجو به بهانه تولید و ایجاد اشتغال به بیت المال دستبرد بزنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازی و برندسازی محصولات تولیدی باید در اولویت مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی و تولیـدگران بخش‌ های مختلف کشاورزی باشد، افزود: محصولی که تبدیل به برند شود، راهش را برای صادرات هم باز می‌ کند و برای تولیـدکننده و استان، ارزش افزوده می‌ آورد.

سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی مازندران نیز در حاشیه این مراسم گفت: واحد تولیدی و صنعتی نساجی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع، در شهرک صنعتی بشل سوادکوه به بهره برداری رسید.

وی افزود: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد ریال بخش خصوصی راه‌اندازی شد که برای ۱۱ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

موسوی گفت: ظرفیت تولید سالانه این واحد صنعتی نساجی یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع پارچه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: شهرک صنعتی بشل سوادکوه با ۱۹۶ هکتار، بزرگترین شهرک صنعتی استان از لحاظ وسعت بوده که واحد‌های تولیدی با برند‌های مناسب در حال فعالیت، در این شهرک صنعتی مستقر هستند.

انتهای پیام/ م

اضافه شدن یک واحد صنعتی نساجی به شهرک صنعتی بشل سوادکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار